Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbooken vägrar starta

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För att fatta det kort, skulle starta om MacBooken imorse, det gick dock inte så bra, den stannade upp i "avstängningsfasen". (när alla propgram och sånt är släckta, men man ser fortfarande bakgrundsbilden) Jag lät den vara i 15 minuter innan jag stängde av den själv med on/off knappen.

Skulle sedan starta den, den står och tuggar på laddningsbilden i runt 10 minuter, sen ändrar den till en helblå bild, har nu låtit den vara så runt 30 minuter, men inte ett skit händer.

Då jag sitter hemma hos mina föräldrar nu (där jag då inte bor) så har jag inte tillgång till reboot skivan, så jag undrar om det finns nått sätt att tvinga Macbooken att starta, eller är det nån som kan nån liten grej som fixar den helt och hållet?

Jag hade inte gjort några uppdateringar eller liknande.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-04 23:05

Prova håll inne V knappen tror jag i uppstartsläget. Om du kan få en felkod den vägen.

Har haft detta problemet med. Jag fick helt enkelt instalera om OSet helt o hållet. Dock så tror ja de fanns ett alternativ som gjorde att man kunde spara alla sina gamla filer.

Jag fick starta upp datorn från CDn. Då tror jag man håller inne C medans dator startar upp.

Jag ska säga att jag har en macbook med.

Eller prova att starta datorn i sk "felsäkert läge" (gör en skivkontroll och startar endast nödvändiga processer)

Stäng av datorn genom att hålla strömbrytaren nertryckt.
Starta om datorn. Så fort du hör startljudet trycker du på och håller ner skifttangenten. (Håll inte ner skifttangenten innan startljudet hörs.) Släpp skifttangenten när du ser den grå Apple-symbolen och förloppsindikatorn.

ps
Start i felsäkert läge tar betydligt längre tid så låt den tugga lite
ds

  • Medlem
  • 2007-07-05 19:21

Du kan prova antigen starta den i Verbose mode och se var den fastnar. Enklast kan väl vara att Arkivera och installera på detta sätt så kommer inte ditt konto att försvinna utan bara systemet kommer att ersättas.

1
Bevaka tråden