Billig mac för WoW?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Båstad
  • 2007-07-03 14:00

Hej!

Måste kunna spela WoW snart, och så billigt som möjligt.
Vad ska man köpa i en ganska låg prisklass (max 2000 kr) för mac till att spela WoW på?

Spelar ingen som helst roll om den är portabel eller stationär, har redan skärm os .v

Har knappt ett öre över pgr. av massa snordyra cykelinköp

/Oskar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-03 15:03

Tyvärr, men jag tror nog att det blir svårt för dig att hitta en begagnad mac för 2000 kr som klarar av WoW. En snabb titt på Blocket säger att du behöver nog minst betala det tredubbla för att få en dator som kommer i närheten av specarna som krävs för WoW.
Mitt råd: Hitta en billig Windows-PC eller sälj en cykel...

• Medlem
  • Båstad
  • 2007-07-03 15:18

Windoze kommer inte på fråga, ska aldrig tillbaka till den sidan. Och min liggcykel vill jag inte sälja.

Efter en sökning på blocket (till) hittade jag det jag sökte för 2200 kr, dessutom

http://www.blocket.se/vi/12222498.htm?ca=23_1_s

/Oskar

• Medlem
  • Alvesta
  • 2007-07-03 15:30
Ursprungligen av somsi:

Windoze kommer inte på fråga, ska aldrig tillbaka till den sidan. Och min liggcykel vill jag inte sälja.

Efter en sökning på blocket (till) hittade jag det jag sökte för 2200 kr, dessutom

/Oskar

1 Ghz och 512mb i minne tycker jag verkar lite snålt om du ska köra WoW i hyffsad upplösning...och 512ddr sdram tycker jag låter mycket lustigt...är det inte antingen ddr eller sdram? du har ju ett alternativ till. Slopa gamet och spara 2200:-

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-03 15:33
Ursprungligen av nahojf:

1 Ghz och 512mb i minne tycker jag verkar lite snålt om du ska köra WoW i hyffsad upplösning...och 512ddr sdram tycker jag låter mycket lustigt...är det inte antingen ddr eller sdram? du har ju ett alternativ till. Slopa gamet och spara 2200:-

Sista G4-macarna har DDR ja.
DDR är inte hela namnet, det heter DDR SDRAM. Dubble Data Rate Synchronous Dynamic Random Access Memory

Ursprungligen av nahojf:

och 512ddr sdram tycker jag låter mycket lustigt...är det inte antingen ddr eller sdram?

http://www.everymac.com/systems/apple/powermac_g4/stats/powermac_g4_1.0_mdd.html

Ursprungligen av somsi:

/Oskar

glöm 512meg för wow! trodde att 1gig skulle räcka men det är bra en lögn...2gig så är du safe. 1gig om det krisar men aldrig 512.

• Medlem
  • Båstad
  • 2007-07-03 21:26

Just nu sitter jag vid en MacBook, 1,83 GhZ och testar WoW flyter på bra överallat utom när man flyger in i stora städer, då borde det funka PM:en?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-04 14:07
Ursprungligen av somsi:

Just nu sitter jag vid en MacBook, 1,83 GhZ och testar WoW flyter på bra överallat utom när man flyger in i stora städer, då borde det funka PM:en?

Det skiljer väldigt mycket i prestanda mellan en MacBook och den PowerMac som du länkade till från Blocket. Det kommer nog fungera, men det kommer gå låååångsamt.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2007-07-03 15:47

Okej, my bad...men om man ser till spelet, är inte det lite snålt? Btw tack Sidde, aldrig fel att lära sig något nytt.

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-07-04 14:10

G5 eller sista modellerna av G4, minst 1GB ram. Varför inte en begagnad Mac mini?
Dom borde vara ganska billiga nu.

• Medlem
  • Båstad
  • 2007-07-05 21:49
Ursprungligen av Creops:

G5 eller sista modellerna av G4, minst 1GB ram. Varför inte en begagnad Mac mini?
Dom borde vara ganska billiga nu.

Hmm.... Tja, kanske det men svåra att hitta

Mac Mini saknar väl riktigt grafikkort och är inte lämpade för grafikkrävande spel.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-06 11:16
Ursprungligen av ndsunesson:

Mac Mini saknar väl riktigt grafikkort och är inte lämpade för grafikkrävande spel.

G4orna har ett 9200. Bättre än Intelmacarnas...
Samt, intels grafikkort är lika mycket riktigt grafikkort som Nvidias och ATis. Att det inte har dedikerat grafikminne är en annan sak, men det har inte low end hos ATI heller.

även om budgetkretsarna från ati/nvidia inte har eget minne heller klarar de ändå att blåsa intels gma ut vattnet.

det riktiga problemet när det kommer till spel är avsaknaden av enheter för geometribehandling.
så ett mer korrekt påstående skulle kanske vara att mac mini saknar ett riktigt3D-grafikkort...

Senast redigerat 2007-07-06 16:53
  • Medlem
  • Båstad
  • 2007-07-06 13:31

En eMac 1.0 GhZ borde funka, eller?

• Medlem
  • 2007-07-06 16:41

Det fungerar men det går segt på min gamla dator, så förvänta dig inte att det kommer fungera på en PowerPC G4, 512 DDR med ett uselt grafikkort.

Min dator är en 1,8 GHz PowerPC G5 med 1 GB DDR och ett ATI Radeon 9600 XT 128 MB grafikkort.

Vill du att det ska fungera bra så måste du köpa en G5 med ett vasst grafikkort alternativt en MacBook Pro.

• Medlem
  • Båstad
  • 2007-07-06 17:03
Ursprungligen av ihks:

Det fungerar men det går segt på min gamla dator, så förvänta dig inte att det kommer fungera på en PowerPC G4, 512 DDR med ett uselt grafikkort.

Min dator är en 1,8 GHz PowerPC G5 med 1 GB DDR och ett ATI Radeon 9600 XT 128 MB grafikkort.

Vill du att det ska fungera bra så måste du köpa en G5 med ett vasst grafikkort alternativt en MacBook Pro.

Jag är ingen "gamernörd" och det funkar på MacBooken, min kompis gamla iBook G4, så tja.. det borde funka

/Oskar

• Medlem
  • Båstad
  • 2007-07-08 20:12
  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-07-09 07:41

Mitt tips är att du behöver minst en Macbook eller en intel-mini med 1gb minne för att kunna spela det. Jag har testat det på en iBook G4 och det funkade förvisso men så segt att det laggade ihop totalt då du hade några medspelare i på skärmen. Gå in i städer var en omöjlighet och instancer fullständigt ospelbart. Raider fanns inte ens på kartan.

Och en begagnad iBook ligger väl fortfarande en bit över 2000 kr?

Är beredd att hålla med ovanstående. För 2000kr går det möjligtvis få tag på en Mac som kan starta WoW, men inte klara spelet alls.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-12 13:47

Jag spelar på en iBook 1.3 Ghz 768 RAM. Funkar väldigt bra, men får ha allt grafiskt godis i botten.

1
Bevaka tråden