Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extrahera bilder från powerpoint

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-07-02 16:05

Någon som vet hur man extraherar originalbilderna från en powerpoint-fil? Det verkar inte gå att göra inifrån programmet, den sparar om bilderna i en specificerad upplösning.

Jag känner till File Juicer, men känner kanske inte för att pynta för att kunna läsa bara en fil. Korkade, korkade människor som tror att det inte finns ett liv utanför Office ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-02 17:28

Borde få ok med markera +C, förhandsvisning +N (ny från urklipp, spara om som jpeg, högsta kvalité, funkar kanske inte alltid, var pict från början

/Tangen

  • Medlem
  • 2007-07-02 17:33
Ursprungligen av Tangen:

Borde få ok med markera ?+C, förhandsvisning ?+N (ny från urklipp, spara om som jpeg, högsta kvalité, funkar kanske inte alltid, var pict från början

/Tangen

Det blir bara blanka dokument. Jag kröp till korset och köpte File Juicer. Det funkar bra, men jag kan inte komma ifrån att det känns vansinnigt onödigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-02 20:23
Ursprungligen av stfm:

Det blir bara blanka dokument. Jag kröp till korset och köpte File Juicer. Det funkar bra, men jag kan inte komma ifrån att det känns vansinnigt onödigt.

hmmm, kollar lite på filejuicer, har ofta samma problem

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-07-02 18:06

Vaddå... kan man inte högerklicka på den bild i powerpoint och sen välja "spara bild som…" eller liknande? Det hade jag för mig.

  • Medlem
  • 2007-07-02 19:44
Ursprungligen av Spooky:

Vaddå... kan man inte högerklicka på den bild i powerpoint och sen välja "spara bild som…" eller liknande? Det hade jag för mig.

Jo, fast man kommer inte åt originalbilden. Om ens puckade kund åtminstone har monterat högupplösta bilder är enda sättet att exportera med extremt hög dpi och hoppas att man får med alla pixlar. Eftersom jag inte gillar att gissa, så föredrar jag File Juicer ...

1
Bevaka tråden