Program för musiker?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Visst dyker det upp små saker som man bara känner sig så jävla ensam om ibland? Typ "Är det bara jag som vill ha en detta; ska jag känna mig speciell eller finns det en anledning att det inte finns? Till sak: Jag letar efter apps för musiker! Typ komplett; text-häfte, memos, möjlighet till spela in/lyssna på inspelade idéer etc... Skulle jag kunna lite bättre Actionscripting, så kanske jag kunde göra något enkelt i Flash (som jag diggar), iaf med externa text-filer... En grej jag eftersökt är inställningar för pedaler! Papper och penna är inte min grej. Skriva i TextEdit funkar, men är tråkigt och fult. Tänk att kunna välja pedal i en drop-down-list och sedan få upp ett GUI, vrida knobsen och spara Jag påbörjade en sådan grej för min Deluxe Memoryman i Flash, men mina bristande kunskaper gjorde att det stannade vid att jag kunde vrida på knobsen. Hurra!
Detta kanske finns, vad vet jag.. Jag har då inte hittat något under mina år...

Tips och kommentarer är välkomna!

Det finns något sånt program för OS X där man kan spara texter, utkast, låtar osv (däremot inte pedalinställningar), men jag kommer inte ihåg vad det heter just nu, och googling får bara fram massa annat.

1
Bevaka tråden