Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska jag behöva skicka tillbaka ännu en disk?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-07-01 17:59

Hejsan!
Jag köpte för några veckor sedan en Airport extreme och en Lacie mini hd som är till mac mini egentligen. Skickade tillbaka disken för att jag tyckte den fläkten lät för mycket. Men allt funkade klockrent.

Beställde istället en Stysen med likadan mac minidesign och fick hem den i fredags.
Pluggade in den i datorn och förde över allt jag ville ha in på den. Kopplade sedan in den på Airporten. Nu till problemet:

Varje gång jag sätter trycker på "on" knappen på hårddisken så startar min Airport om. Jag blir altså utan uppkoppling i 1-2 min. Men ingen disk kommer upp på skrivbordet.

Går jag istället in på routern via Finder och väljer anslut till hårdisken där så blir det först badboll sedan ser jag hur routern startar om för att sedan komma igång igen. Jag får då upp en varning som säger att den kunde inte ansluta till enheten (alltså hårddisken) och jag trycker på ok. Då försvinner min router ifrån listan på nätverket och kommer inte upp igen förrens efter några minuter.

Jag kommer alltså inte åt hårddisken på något sätt.
Kopplade in en annan hårddisk och den funkade direkt. Först fick jag ange lösenord när jag satt på den. men efter det kom den upp på skrivborde direkt varje gång jag slog på den.

Snälla hjälp mig! Är det något fel på min hårddisk eller är det inställningsfråga?
Vill vekrligen inte behöva skicka tillbaka något mer nu.

hoppas ni orkar läsa allt

MVH
Daniel

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-07-02 21:19

ingen som har något tips vad jag kan prova?
Har testat att återställa airporten och installerat om den på nytt..
men samma sak.. den startar om såfort jag sätter på hårddisken.
blir galen! måste skicka tillbaka den om någon dag så snälla om ni har någon idé.. skriv här

1
Bevaka tråden