Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G4 2x1,25 som låser sig.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I stort behov av hjälp med min G4, den har börjat låsa sig hela tiden.
Ibland direkt efter att jag loggat in, men det sker även efter ca 2-3 min.
Musen går ej att röra och därefter kommer det ett meddelande om att jag måste starta om datorn på powerknappen.
Jag har bytt system, hårddiskar, minnen, men samma sak upprepar sig gång på gång. Inget ovanligt skedde innan sammanbrottet.

Vad finns kvar att göra??

I samband med detta blev det problem med mailen, den går ej att öppna nu.
Följande meddelande, "mail kan inte uppdatera dina brevlådor, eftersom hemmappen är full. Du måste skapa ledigt utrymme i hemmamappen" Nu har jag rensat mailmappen, men jag får samma information i alla fall.

G4 2x1,25 67Mb ledigt på hårddisk och 1,5 Gb Ram.

Micke

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-30 20:15

Har du bara 67MB ledigt på hårddisken?
Dags att rensa...

Har du bytt hårddisk och sen kopierat tillbaka allt och på så sätt fyllt upp den igen?
Om så är fallet så prova med att rensa tills du får 1GB ledigt så systemet har nån plats att skriva tempfiler och annat jox till.

Ett tips är att ha cirka 10% av disken tom.

67 Gb ledigt är det, jag har tagit en tom 80G hårddisk och bara lagt ett nytt system på den. Felet uppstår oavsätt vad jag har för system, hårddisk eller Ram minne.
Ett typiskt ramminnes fel men även dessa är utbytta som sagt.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-06-30 23:17

Några PCI-kort eller USB-enheter som inte ska vara där original?

Bara ett bildskärmskort original. Datorn snurrar på som vanligt, bara usb mus och keyboard som lägger av innan den svarta rutan med omstartsmeddelandet kommer. Kan det vara Apples bildskärm som ställer till problem, i början var usb porten på skärmen död men inte i cpu´n.

1
Bevaka tråden