Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta hårddisk på PB

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skall byta hårddisk på min PB, och har nu försökt hitta en Torx T8 mejsel som är så kort att den passar att skruva ur de två skruvarna intill bateriet. Har dock inte lyckats hitta någon.
Är det verkligen möjligt att hitta en som är så kort?
Någon som har erfarenhet?

Senast redigerat 2003-04-23 20:41
  • Oregistrerad
  • 2003-04-23 21:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mats Börjesson
Skall byta hårddisk på min PB, och har nu försökt hitta en Torx T8 mejsel som är så kort att den passar att skruva ur de två skruvarna intill bateriet. Har dock inte lyckats hitta någon.
Är det verkligen möjligt att hitta en som är så kort?
Någon som har erfarenhet?

Själva hållaren till hårddisken brukar ligga "löst" i Powerbook:arna. Du borde alltså kunna lyfta ur hela rasket och sedan lossa skruvarna.
Annars finns det ju vinklade Torx som liknar vanliga insexnycklar. Typ så här:

  • Medlem
  • 2003-04-23 22:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mats Börjesson
Skall byta hårddisk på min PB, och har nu försökt hitta en Torx T8 mejsel som är så kort att den passar att skruva ur de två skruvarna intill bateriet. Har dock inte lyckats hitta någon.
Är det verkligen möjligt att hitta en som är så kort?
Någon som har erfarenhet?

Vilken PB är det frågan om?
Jag har bytt hårddisken på min PB Pismo med hjälp av instruktionerna från den här här sidan.
De har även instruktioner till PB G4.
Det kanske kan vara till någon hjälp?

/3

Tack så myket Schuckert...
Visste inte att det fanns Torx insexnycklar idag när jag var på Clas Ohlson. Skulle behöva ha en sådan kort mejsel som på bilden. Har tyvärr en som är längre. Blir till att åka tillbaka imorgon. Suck!
Tack du också 3OPAH för att du visade mig en bättre guide än den som Apple har.

1
Bevaka tråden