Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone till EU på måndag?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt ett rykte skall iPhone komma till Storbritannien på måndag. Inte särskilt sannolikt, men lite kul läsning nu med bara några timmar kvar till lanseringen.

http://www.macrumors.com/2007/06/29/3g-iphone-for-uk-customers/

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-29 22:45

Mja, det är väl att felcitera källan? Så som det är skrivet så menar man att Apple ska tillkännage när iPhone kommer att komma till Europa. Inte att den finns i Storbritannien på måndag...

Du har helt rätt. Jag får skylla på att jag är alldeles upphetsad av hypen.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-06-29 23:20

Men det är ju trevligt med ett datum att längta till

Definitivt!

Nu är alla bloggar och forum helt galna... Verkar vara lite stökigt utanför kuben på Manhattan.

Har aldrig varit med om något liknande, galenskap över en telefon!! I LOVE IT!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-06-30 05:05

iPhone & Volvo CCS Bluetooth

Volvo S80 & iPod 30 Gb Black fungerar 100%
Volvo S80 & SE iW300 fungerar 100%

Hur blir det då Volvo S80 & iPhone ???

Har Ni tänkt på det?

Ursprungligen av G5X:

Volvo S80 & iPod 30 Gb Black fungerar 100%
Volvo S80 & SE iW300 fungerar 100%

Hur blir det då Volvo S80 & iPhone ???

Har Ni tänkt på det?

Det har jag tänkt på, och då BMW gått ut med att iPhone kommer funka utmärkt med existerande iPod-kopplingar i deras bilar så torde det inte vara något problem. BMW ska även stöda Bluetooth-handsfree.

Ursprungligen av G5X:

Volvo S80 & iPod 30 Gb Black fungerar 100%
Volvo S80 & SE iW300 fungerar 100%

Hur blir det då Volvo S80 & iPhone ???

Har Ni tänkt på det?

Jag har hört att det bara krävs en annorlunda adapter för bilar som redan funkar med iPod.

Det är ju samma dock connector på både iPhone och iPod så det känns ju konstigt om det skulle behövas en annorlunda kontakt...? Om det skiljer mellan iPod och iPhone så vore väl mjukvaran det troligaste målet för utbyte/uppgradering?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-07-02 21:29

Har ni hört något om datum?

BMWs lösning fungerar direkt med iPhone så vitt jag läst och jag har för mig att andra lösningar fungerar bra.

Jag har inte läst några datum för Europa ännu idag...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-05 01:04

Apple to Partner with O2 in UK, Orange in France, No 3G?

TimesOnline.co.uk reports that O2 has won rights for exclusive UK rights to the iPhone.

O2 has beaten its rivals to win the exclusive UK rights to offer Apple’s iPhone. The tie-up, the mobile phone industry’s most sought-after deal in years, marks a major coup for the 18 million-customer group. The final contract is expected to be signed imminently.
....
The deal will come as a bitter disappointment to Vodafone, which had been tipped as the front-runner for the deal.

Vodafone is reported to have been "pushing hard" to win the iPhone contract but in the end felt that the commercial terms were not viable.

Timesonline.co.uk also suggests that Orange is the front-runner in France.

Finally, FTD.de reports that iPhone will start in only these three countries this Fall: UK, France, and Germany. According to the publication, the European version of iPhone will not support 3G, despite some earlier rumors.
från macrumors.com

Låter otroligt, då O2 inte har Edge. Så antingen är 3G-biten fel, eller så är allt det andra fel. Varför skulle de släppa en telefon som minst kräver Edge hos en operatör utan Edge?

1
Bevaka tråden