Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur flytta iTunes bibliotek till extern hårddisk?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla, är lätt dataidiot och inte helt haj på itunes.
Behöver flytta biblioteket till en extern hårddisk eftersom stackars bärbara har blivit snudd på fylld.
Hur gör jag? För själva programmet måste väl ligga kvar på datorn och inte flyttas till den externa HD?
Provade att gå in på på Redigera/inställningar/avancerat och ändrade "placering av mappen iTunes music" till F: som det ska flyttas till, men inget hände. Är det överhuvudtaget så man ska göra?
Vill helst inte sabba allt så sambon får sitta och ladda in 7000 spår igen .

Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • 2007-06-27 19:05

Du kan med enkelhet säkerhetskopiera iTunesbibliotetet till skivor. Under Arkivmenyn hittar du Säkerhetskopiera till skivor.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-06-27 21:22

onnyt: gäller inte det iPhoto?

josephinesweden: Du skriver inte om du kör mac eller pc, men jag hittade följande instruktion på den här sidan:

Citat:
  1. Copy your folder iTunes Music to your new hard drive. Don’t change anything at all. Just make a straight up copy.

  2. Go to iTunes>Preferences. Make sure iTunes is keeping everything organized already, then Change the directory it writes to. Pick where you just moved your iTunes Music folder.

  3. Go to Advanced> Consolidate Library

Det borde fungera oavsett operativsystem.

Följande sidor ger också (snarlika) tillvägagångssätt:
http://www.ilounge.com/index.php/articles/comments/moving-your-itunes-library-to-a-new-hard-drive/
http://lifehacker.com/software/itunes/ultranewb--how-to-move-your-itunes-library-to-an-external-drive-238296.php
http://www.tuaw.com/2006/09/19/how-to-keep-your-itunes-library-on-an-external-hard-drive/

Ursprungligen av Spyder:

Copy your folder iTunes Music to your new hard drive. Don’t change anything at all. Just make a straight up copy.
Go to iTunes>Preferences. Make sure iTunes is keeping everything organized already, then Change the directory it writes to. Pick where you just moved your iTunes Music folder.
Go to Advanced> Consolidate Library

Vad händer med skivomslag som inte ligger i ID3-taggarna utan som hämtats av iTunes från Music Store. Måste de hämtas om eller kan man få med dem på något annat sätt?

Med tanke på "F:" låter det troligt att det är Windows det handlar om.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-06-28 09:36
Ursprungligen av Adrian B:

Med tanke på "F:" låter det troligt att det är Windows det handlar om.

Nu skäms jag... :">

Ursprungligen av onnyt:

Hade lite bråttom när jag svarade men det gäller för iTunes också. Att tänka på dock är att bilder till iTunesbiblioteket ligger kvar i din hemmapp.

Tack för klargörandet!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-06-27 21:33

Hade lite bråttom när jag svarade men det gäller för iTunes också. Att tänka på dock är att bilder till iTunesbiblioteket ligger kvar i din hemmapp.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-18 15:59

Ligger inte dessa bara under /Music/iTunes/Album Artwork ?

Aha, ja det kanske de gör. Jag har själva ljudfilerna på en extern hårddisk så det är nog lite oklart vad som händer om jag byter till en ny hårddisk men behåller det som ligger i den lokala datorns iTunesmapp.

Får nog testa.

1
Bevaka tråden