Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3s trådlösa bredband utomlands

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-26 23:43

Hej,

börjar bli lite sugen på att skaffa mig trådlöst bredband. O det som jag har kollat in
lite extra är 3s version. Saken är den att jag bor i österrike där det är väldigt vanligt att ha en gräns på 1-3GB per månad i nedladdning. Vilket jag av princip ogillar.

Saken är ju den att 3 har det som kallas "3 like home" där man kan använda deras abbo i en rad andra länder utan att det kostar mer än hemma i sverige.

Så min idee var att skaffa mig ett svenskt 3-bredband-abbo o använda det här nere i Wien.

Problemet är att informationen på den österrikiska och den svenska 3-sidan skiljer sig åt. Enligt den österrikiska sidan funkar 3-like-home även för data medan det på den svenska verkar som om det bara gäller för när man ringer normalt.

Är det nån som har erfarenhet med 3s bredband utomlands?

Ha det!
Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-27 11:52

Skulle rekommendera dig att ringa Tre:s kundtjänst och fråga helt enkelt. Bara för att det är samma bolagsnamn, så har de säkert olika organisation i olika länder, så det är inte säkert att ditt svenska trådlösa bredband fungerar som utlovat även i utlandet.
Skräckexemplet är väl han som fick en räkning på runt 7000 kr då han åkt över till Danmark och surfat i en timme. Han hade iofs Tele2's bredband. Men det kan bli ett dyrt misstag...
Som sagt: ring kundtjänst! (Som för övrigt är väldigt bra hos Tre)

1
Bevaka tråden