Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka SMS via Adressboken, bluetooth och K800i

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

har någon kunnat skicka SMS via Adressboken och sin Sony Ericsson K800i via bluetooth?

Jag försöker göra detta genom att högerklicka på telefonnummer i adressboken och därefter skriva in texte och trycka Send. Inget felmeddelande och ingenting händer i telefonen.

Och ja, jag har klickat på den där Bluetooth knappen som lyser och säger "Connected Anders K800i".

Och ja, det funkar jättrebra att synca adressboken och kalender med iSynch med just denna mobil.

Och nej, det funkar inte heller att ringa med telefonen. Alltså inga felmeddelanden där heller...

När jag söker på detta så verkar det mest vara problem med just iSynch men jag har inte hittat något om att skicka SMS.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-06-24 23:05

Nej, du behöver en liten hack för att få den sista biten att lira. Jag har redan svarat på frågan i *2* andra och likadana trådar om SE K800i och Adressboken och SMS. Så jag gör det väl en tredje gång också. Du hittar fixen här.

Ursprungligen av frazze:

Nej, du behöver en liten hack för att få den sista biten att lira. Jag har redan svarat på frågan i *2* andra och likadana trådar om SE K800i och Adressboken och SMS. Så jag gör det väl en tredje gång också. Du hittar fixen här.

Tackar fungerar utmärkt. Nu ser jag även vem som ringer

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-07-02 18:09

Bra att det finns snälla människor;)

Fungerar detta fortfarande på adressboken? iSync och adressboken har väl uppdaterats i och med 10.4.10? Eller är det bara att köra på?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-11 13:46

Nej, Apple uppdaterade bara iSync-stödet - för all del både mot iCal och Address Book. Men tråkigt nog inte själva funktionaliteten som har att göra med SMS och annan interaktion med mobilen. Därför krävs fortfarande hacket.

1
Bevaka tråden