Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hittar inte extern CD-brännare längre

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iMac G3 400MHz (OS X 10.4.10) har länge fungerat bra ihop med en extern CD-brännare Sony CRX140E (FW). Men efter systemuppgradering- och säkerhetsnånting-installationen i går hittar datorn inte skrivaren längre. Vad gör man nu? Slänger skiten och köper nytt?

Prova att starta om med eller utan brännaren ansluten.

När jag lånade en extern USB2-brännare (DVD) hittades den inte direkt när jag stoppade in den i USB-porten. Efter en omstart gick den utan problem att använda i både Toast och direkt i Finder. Testa om det funkar för dig också.

Syns den i Systeminformationen? (Äpple-menyn - Om den här datorn - Mer info)

Okej, okej. Toast fick det bli. Det löste mitt akuta problem. Tack för tipset. Men det är surt att inte finder hittar brännaren. Jag har alltid gillat att slippa ha en massa extraprogram för att lösa enkla uppgifter.
Upprepade omstarter i alla varianter hjälpte inte. "Systeminformation" hittar brännaren men det verkar som om nya uppdateringen av operativsystemet inte har stöd för brännaren längre. Finns det en lösning på det problemet?

1
Bevaka tråden