Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro-laddare till vanlig MacBook

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare, jag byte till en macbook för lite mer än ett år sedan och jag är mer än nöjd. Nu är det så att min laddare har dött och jag måste skaffa en ny då garantin visst bara är ett år enligt killen i affären (har för mig att det är 2 år eg. enligt svensk lag) så jag undrar om det går att använda en mb pro laddare då den har högre effekt och inte borde belastas lika hårt. Min gaml laddare gick ruskigt varm och brann till sist medans jag spelade. Tycker den borde palla sådant men om jag ska köpa en ny så vill jag ha ngt lite mer hållbart. Så.. går det?

Funkar för mig iaf. Har kört med en MBP-laddare till min MacBook på kontoret det senaste halvåret utan några problem!

Brann? Du borde få en ny på garantin (bevisbördan ligger på dig som konsument efter 1 år men du har fortfarande garanti om det rör sig om ett fabrikationsfel) om du inte gjort ngt konstigt med den. Ring Apple.

Tack för dom snabba svaren! ska ringa apple på måndag och höra vad dom säger.

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-04-28 22:54

bumpar frågar igen, fast lite annorlunda, kommer min väns macbook air (45W) laddare att fungera till min macbook pro?(85W)

Ursprungligen av thor:

bumpar frågar igen, fast lite annorlunda, kommer min väns macbook air (45W) laddare att fungera till min macbook pro?(85W)

Nej det blir inte bra.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-04-29 08:10
Ursprungligen av hummel:

Nej det blir inte bra.

Jo, det funkar, men du kan inte starta datorn om batteriet är tokdödt.
Det tar bare längre tid att ladda batteriet, och det måste finnas ström i batteriet för att du ska kunna starta datorn.

1
Bevaka tråden