Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flash player gör att datorn helt säckar ihop

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-06-23 16:21

Hallå, ja som sagt, i princip samtliga gånger som jag försöker kolla på en flashvideo, av någon anledning främst youtube och liknande sidor (flash banners verkar inte trigga det), börjar fläktarna gå på högvarv och datorn blir under någon minut helt oanvändbar (t om musen börjar släpa efter). Det verkar inte heller finnas någon direkt anledning till att detta händer då det verkar ske helt slumpartat så länge flashvideon är aktiv.

Nu undrar jag helt enkelt om detta är ett känt problem, och om det finns något sätt att lösa det på, då jag själv är helt slut på idéer.

Jag kör en Macbook Pro med 2.16 GHz Core Duo samt 2 GB RAM med den senaste versionen av Mac OS 10.4, Flash 9 UB och Safari 3 (tvåan hade också detta problem)

Tack i förhand,

- Daniel

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-06-24 19:30

Fläktarna drar igång som fan på min MB också, behöver dock inte bli slö, utan bara låter en massa. Har för mig att det beror på att flash player går i rosetta än så länge.

Ursprungligen av wosk:

Fläktarna drar igång som fan på min MB också, behöver dock inte bli slö, utan bara låter en massa. Har för mig att det beror på att flash player går i rosetta än så länge.

Rosetta är inte förkryssat och det står "Universal" på alla plug-ins och players, ändå så får jag samma reaktion från datorn.

1
Bevaka tråden