Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

20 minuters guide om iPhones gränsnitt

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Adrian B:

Jag kommenterade videon i en annan tråd, men den handlade om reklamfilmerna egentligen, så jag återpostar det här:

Otroligt bra gjord video, väl värd sina 20 minuter i tid. Förutom att iPhone än mer framstår som en total revolution när det gäller gränsnitt så är själva video väldigt behaglig att se. Snygga övergånger, mycket proffsigt genomförd och får allting att verka så himla smidigt. Många superlativ där...

Några saker om iPhone:
- Suveränt smidigt med hörlurarnas mic som kan pausa, hoppa framåt en låt och förstås svara på samtal (och notera att musiken tonas ut, naturligtivs!).
- Smart att man kan redigera vilka knappar man vill komma åt av de fem i iPoden, t.ex. exemplet där de byter Songs mot Podcasts.
- .com-knappen: Smart!
- Snyggt hur man kan radera ett mejl genom att dra fingret till höger på mejlet i listan. Apple har verkligen sett till att använda skärmen fullt ut.

Det återstår fortfarande att se hur väl iPhone fungerar i vardagen, men det verkar väldigt lovande...

Jag kan inte låta bli att vara en bitch: det var inga superlativ i det stycket

Om det är samma lurar i övrigt som till nya Shufflen så är de i alla fall inte skräp längre. Hoppas att Apple släpper specifikationen för miken så att tredjepartstillverkare kan göra lite lyxigare modeller för alla som vill ha lite bättre ljudkvalitet.

Vi får se vad spec/pris/OC-maffian säger om iPhone. Förmodligen vill de ha en iRiver-telefon som har bätttre DAC

Ursprungligen av Redglittercoffin:

Jag kan inte låta bli att vara en bitch: det var inga superlativ i det stycket

Där fick man för det...

På tal om att upptäcka finesser, deafmac.org noterar att denna video avslöjar att iPhone har vibration: iPhone vibrates!

Shit pommes frites!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-23 04:38

Så då är det ju inte bara jag som är vaken på nätterna och tänker på pommes frites..!

Missförstå mig rätt, jag är hungrig. Men allvarligt talat, är det någon som tror att det numera tillverkas mobiltelefoner utan vibration? Och även om iPhone inte haft det hade den sålt som smör ändå.

Jag kom på vilket företag kommer att beställa massor av iPhones första dagen förresten - Runway.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-06-23 13:23

Otrolig snygg video och pedagogisk. OSX i telefonen får Nokia, SonyEricsson och windows mobile att åka till stenåldern.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-23 17:03

Har den Blåtand?

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Har den Blåtand?

Yes!!

Ja, Bluetooth 2.0 EDR

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-23 17:40
Ursprungligen av Yes:

Har den Blåtand?

Yes!!

Man kan ju läsa specifikationerna före man frågar också.. Ifall man kan använda iPhone som modem går enklast att få reda på genom att öpnna dess manual som borde postas på Apples supportsidor på releasedagen. Använd då Google och leta efter någonting i stil med "iPhone support manual". Den metoden fungerar för att hitta manualer till alla andra Appleprodukter och så borde ju fallet vara även nu.

  • Medlem
  • 2007-06-23 19:12
Ursprungligen av boris91:

Man kan ju läsa specifikationerna före man frågar också.. Ifall man kan använda iPhone som modem går enklast att få reda på genom att öpnna dess manual som borde postas på Apples supportsidor på releasedagen. Använd då Google och leta efter någonting i stil med "iPhone support manual". Den metoden fungerar för att hitta manualer till alla andra Appleprodukter och så borde ju fallet vara även nu.

Inlägg av typen RTFM gillas lika lite när de är långa i formuleringarna. Särskilt när manualen inte ens finns.

Kan den fungera som modem till en bärbar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-23 17:51

Mkt najs video!

Flickvännen min tyckte det var roligt att de hade valt Macy Grays låt som börjar med "I'm so happy you're here" som demo för iPod-funktionen - man måste älska Apple för deras makalösa känsla för små (som stora) detaljer!

Jag tycker det verkar värdelöst att den ringer upp direkt när det är ett nummer, jag kanske vill spara numret och inte ringa det, säg att jag får ett nummer i ett SMS t ex.
Annars håller jag med Code Red i det han säger.
I övrigt så verkar den bra, men jag vill ha en låt som ringsignal, inte deras fula melodier.

F.ö kan jag meddela att filmer Cars finns att köpa i iTunes.
=P

Ursprungligen av RockyMontana:

F.ö kan jag meddela att filmer Cars finns att köpa i iTunes.
=P

Dock inte svenska iTunes Store.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-23 22:32
Ursprungligen av RockyMontana:

Jag tycker det verkar värdelöst att den ringer upp direkt när det är ett nummer, jag kanske vill spara numret och inte ringa det, säg att jag får ett nummer i ett SMS t ex.
Annars håller jag med Code Red i det han säger.
I övrigt så verkar den bra, men jag vill ha en låt som ringsignal, inte deras fula melodier.

F.ö kan jag meddela att filmer Cars finns att köpa i iTunes.
=P

Den ringer upp numret när du trycker på det, så det sker ju inte automatiskt. Spara det.. sparas det inte redan i SMSet?

Ursprungligen av boris91:

Den ringer upp numret när du trycker på det, så det sker ju inte automatiskt. Spara det.. sparas det inte redan i SMSet?

Jo, men hur gör man om man inte vill ringa på en gång, utan lägga till det till en kontakt för att kunna ringa senare utan att behöva ringa från sms:et hela tiden?, var nog frågan.

Eller du kanske har alla dina kontakter som SMS? Också en idé...

Ursprungligen av boris91:

Den ringer upp numret när du trycker på det, så det sker ju inte automatiskt. Spara det.. sparas det inte redan i SMSet?

Jag menar såklart att jag vill spara numret i kontaktlistan osv.
Iaf inte att det ska ringa upp direkt?
[EDIT] Oups, såg inte att det redan besvarats, skyller på baksmällan.

Jag har nog ändrat mig, jag kommer nog inte köpa iPhonen när den kommer, utan vänta på rev. B eller iPhone 2G...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-23 22:37

Aha, ni menar så.. Kanske kan man dra numret till telefonikonen och senare vidare in i menyerna? Känns som en lösning Apple skulle kunna använda.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-23 23:17

2G? So last year.. iPhone har ju 2.5G redan!

  • Medlem
  • 2007-06-24 15:24
Ursprungligen av boris91:

2G? So last year.. iPhone har ju 2.5G redan!

Tror han menar Andra Generationen, 2G eller G2. Iom att alla iPods märks så borde även iPhone göra det.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-25 05:20
Ursprungligen av Muppo:

Tror han menar Andra Generationen, 2G eller G2. Iom att alla iPods märks så borde även iPhone göra det.

Det var ett skämt, därav smileyn. DUH

  • Medlem
  • 2007-06-25 23:41
Ursprungligen av boris91:

Det var ett skämt, därav smileyn. DUH

Ok, isåfall var det inget. Men det såg inte ut som ett skämt, tolkade smileyn som ett sätt att göra "tillrättavisningen" "snällare". Jag vet, tllrättavisning är helt fel ord, kommer bara inte på något bättre just nu.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-23 23:51

Det är inte bestämt än. Enligt filmen gick det inte (iaf inte av vad man såg), men om man tittar på bilder från iTunes kan man se en knapp (en flik) som det står "Ringtones" på...

Förstod inte riktigt vad du mena med det första du skrev, kan du förklara igen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-24 14:32
Ursprungligen av staed:

Här ser man tydligt scrollen: http://www.apple.com/iphone/gallery/index7.html

Ahh, vilken lättnad! Tack så mycket för den bilden!

Tack, slipper vi diskutera det. Då trycker man antagligen på låtnamnet däruppe så dyker den scrollisten upp.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-24 14:33

Ingen som vet vad Info-knappen gör då? I CowerFlow?

Det mesta har man nu sett och man är än mer sugen inför Europa lanseringen. Det jag ännu inte sett är hur kameradelen fungerar, någon som sett?

Sedan angående eventuella funktioner så antar jag att det säkert kan tänkas finnas missar men att dessa kommer att fixas genom uppdatering av mjukvaran.

Min plånbok börjar svettas och bli orolig över att den idag känns för tom för ett eventuellt köp i höst/vinter, om den nu kommer 2007.

Nej, det verkar vara tunnsått med information om kameran.

Jag vill också ha en iPhone... Men den verkar så himla dyr. Vi får se vilka förändringar som kommer när den släpps i Europa, och vad den kommer att kosta då.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-06-24 22:15

en Blogger funktion skulle vara guld fast man kan ju surfa dit och fixa det där..

Bevaka tråden