Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Önskas: "Att läsa" - funktion

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-06-21 22:56

Allt som oftast snabbkollar jag bara på 99an, typ medans man är på luffen, hemma hos en kompis, eller medans man kollar på film, gör musik, och liknande. Väldigt ofta hittar jag en tråd eller två som jag tycker är intressant, men som jag ofta glömmer bort att kolla in senare. Skulle vara redigt smidigt att kunna göra en egen lista över trådar man ska kolla in senare, en "att läsa"-funktion helt enkelt.

Smidigt vore att t.ex. lägga en knapp bredvid "digga" som gör att man kan markera en tråd som intressant att läsa senare. Kanske begränsa till max 10 trådar som markerade. Dessa skulle kunna visas upp i en egen del av framsidan, och komma upp först när man kollar dagens diskussioner.

En funktion som fler än jag tycker skulle vara intressant? Och skulle det gå att implementera smidigt?

  • Medlem
  • 2007-06-21 22:58

Som bokmärken, fast lokalt här? Inte dumt alls, jag gillar det.

GMail har en funktion för att märka mejl/trådar med stjärnor, något liknande kunde kanske vara en lösning?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-21 23:28

Ja, men undvik stjärnor.

Vi använder ju vBulletin som programvara för forum och om det finns en s.k. "add-ons" som fixar detta skulle man kanske kunna använda det (Björnström är experten, han kanske redan vet om det finns ett sådant tillägg). Här är det officiella forumet för add-ons till vBulletin 3.6 (som vi använder idag):
http://www.vbulletin.org/forum/forumdisplay.php?f=194

Denna funktion finns ju redan!

I trådens övre högra hörn finns menyn "Diskussionsverktyg" med undermenyn "Bevaka denna diskussion". Fungerar inte den som du tänkt dig?

  • Medlem
  • 2007-06-21 23:54

Mjo, bevaka går ju att använda till det, bara att ställa in att man inte vill ha mail.

Skulle vara intressant att veta hur ofta folk använder sig av funktionerna som gömmer sig under "diskussionsverktyg". Gissningsvis inte allt för ofta. Så att lyfta fram bevakafunktionerna som redan finns vore kanske inte så dumt?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-06-22 00:21

Bevaka använder jag redan, men den är ju mer för att just bevaka diskussioner/ha koll på när nya inlägg och sånt kommer. Den funktion jag mest var ute efter var att man skulle få upp en lista på trådar man bedömt intressanta men inte hunnit läsa/svara på än.

Men att hacka bevakningen skulle nog funka. Kanske att man får upp de 10 aktuellaste trådarna i en tabell nånstans när man går in på förstasidan/startsidan/dagens diskussioner?
Och gärna göra det lite smidigare att bevaka, så man kan göra det med en snabb knapptryckning.

Du bör få upp en lista över dina bevakade diskussioner på följande url: http://www.99.se/usercp.php

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Du bör få upp en lista över dina bevakade diskussioner på följande url: http://www.99.se/usercp.php

Den sidan ser lite lustig ut, btw. Huvudfältet med rubrik mm är lika smalt som de andra fälten (iaf i Safari).

Ursprungligen av Adrian B:

Den sidan ser lite lustig ut, btw. Huvudfältet med rubrik mm är lika smalt som de andra fälten (iaf i Safari).

Ser lite konstig ut i Firefox 2 och windows XP också..

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-06-22 02:00

Japp, det vet jag också om. Samma sak där, då ska man komma ihåg att titta just där. Det som jag såg som viktigast var (åter igen) att listan ska ligga väl synlig på startsidan/dagens inlägg eller liknande ställe där man ofta kollar

Kan man kanske göra en lista som visar de senaste 10 diskussionerna man diggat? Det vore ju en smidig lösning.

1
Bevaka tråden