Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Underlig sortering av artister

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jo, det är så att jag märkt att iTunes är inkonsekvent i hur den sorterar artister i bokstavsordning.

Ta som exempel artisten "Melora Creager", som av någon anledning sorteras på sitt efternamn, alltså på C. Artisten "Jeff Buckley" däremot, sorteras på sitt förnamn, alltså J. Båda är namn, och båda BORDE sorteras på sitt förnamn (så tycker jag personligen i alla fall att de ska sorteras) men av någon anledning sorteras inte båda likadant.

Detta blir störande när jag är van att helt enkelt börja skriva namnet på en artist för att hoppa direkt dit i iTunes, utan att behöva göra en sökning.

Är det någon som märkt av samma sak, eller vad varför det händer och vad man kan göra åt saken?

Händer mej ibland åxå, jag brukar ta bort artistnamn och albumartist å sen lägga till på nytt så brukar det funka sen.

Hittade problemet... när man markerar flera låtar på en gång och redigerar, då kommer man inte åt fältet "Sort Artist". Det är bara om man markerar en låt i taget som man får en chans att redigera detta. Naturligtvis var fältet ifyllt med "Creager, Melora" vilket jag inte upptäckte förrän nu.

Smått irriterande.

1
Bevaka tråden