Varför kan jag inte bli student nu?!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-06-21 02:18

ja, varför kan jag ine bli student nu, varför måste jag vänta tills augusti..

jag har sparat ihop ca. 27 000kr så jag ska lägga på en Macbook pro 17" (Hi-def) plus inspelningsprylar och väska genom ADC Student. Jag vill köpa nu, men måste vänta tills
i augusti. Det är så himla smärtsamt!

Finns det något sätt att lösa detta? Eller får jag helt enkelt gråta i 2 månader till?

Om det finns någon sommarkurs du kan skriva in dig på så borde det ju lösa sig

• Medlem
  • Borås
  • 2007-06-21 15:57

Prata med apple, dom är säkert inte omöjliga, kanske kan du ex få faxa in din antagning eller nåt, säg att du vill göra dig hemmastadd med datorn för att bättre kunna utnyttja den sen.

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-06-28 17:18

Prata med apple, dom är säkert inte omöjliga, kanske kan du ex få faxa in din antagning eller nåt, säg att du vill göra dig hemmastadd med datorn för att bättre kunna utnyttja den sen.

Jag ringde dom, och de sa att det inte gick.

Har anmält mig till en sommarkurs nu. 5p html.

Men jag kollade på csns hemsida, där står det att man måste studera
13 veckor i sträck för att få csnkort. Stämmer det?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-28 18:26
Ursprungligen av pierrer:

Jag ringde dom, och de sa att det inte gick.

Har anmält mig till en sommarkurs nu. 5p html.

Men jag kollade på csns hemsida, där står det att man måste studera
13 veckor i sträck för att få csnkort. Stämmer det?

Det stämmer nog med största sannolikhet eftersom universitetens sommarkurser (10 veckor) ofta även är tillgängliga för "allmänheten". Gränsen på 13 veckor är nog till för att visa att du går på en utbildning för heltid. Nu är det osäkert vilket kort du menar (Mecenat eller Studentkortet), men de brukar dimpa ner i brevlådan någon månad efter kursstart.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-28 18:33

Jag har handlat två gånger tidigare på The Apple store education (Sverige) och aldrig uppgett eller skickat in något som bevis på att jag är student. Jag har fått skriva in skolans namn och staden den ligger i. Sen har jag handlat med 10% rabatt och använt mitt Visakort.

Är du nu anmäld på en 5-poängskurs är det nog bara att handla...

13 veckor gäller väl bara för att få CSN-kort, dvs Mecenatkort att kunna använda för resor på SJ etc. Vanligt Mecenatkort får man för kortare kurser.

Dessutom kan jag inte se att Apple kräver 13 veckor heltidsstuder. Så snart du är registrerad på kursen, dvs har ett registreringsbevis borde du kunna handla. Det är detta bevis du ska faxa in om de frågar

1
Bevaka tråden