Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MSN lägger av när jag stänger fönster

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Visst är det konstigt...eller inte. När jag har problem med min dator så är det program från Mirocrap som stökar till det. Kolla bara på listan i denna kategori. Maskinen är en Core 2 2,33 med standardkonfiguration. Har haft olika problem med Office och annat, nu är det MSN som fått frispel. Om jag pratar med någon och sedan stänger det fönstret så dör stänger MSN av sig och jag får starta om det.

Ja, jag vet...ta bort preferenser, installera om ... bla bla bla..
Typiskt standard lösning för allt som har med Microsoft att göra tycks det.
Men...varför har detta börjat hända? Visst kan det mycket väl bero på något jag gjort men det vore ju intressant att veta vad det kan vara för fel.

Någon som har svar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-21 00:34

Stänger sig MSN normalt, eller får du varningen att det har oväntat avslutats (krashat)?

om inte annat kan det ju vara ett bra tillfälle att byta till adium (www.adiumx.com) och helt enkelt skippa MSN klienten från MS som är helt horribel på både windows och mac

Installerat Safari 3-betan? I så fall finns det vad jag vet ännu inte någon lösning utöver att (tillfälligt) använda en annan klient (t ex ntitys förslag) eller att avinstallera betan och återgå till Safari 2.

Ursprungligen av Hagelin:

Installerat Safari 3-betan? I så fall finns det vad jag vet ännu inte någon lösning utöver att (tillfälligt) använda en annan klient (t ex ntitys förslag) eller att avinstallera betan och återgå till Safari 2.

SÅg inte detta svar innan jag skrev mitt förra inlägg. Jodå, jag har Safari 3 beta. Skall genast återgå till 2 och se om det hjälper.
Tack för tipset.

/™

Den säger att Microsoft Messenger stött på ett problem och måste avslutas...

Vad gäller Audium så kör jag den sedan flera år och använder den till flera konton. Det är det att jag har kört msn under en ganska lång period och gillar vissa funktioner i den. Tanken med att slänga ut den här frågan är just att försöka se om man kan reda ut ett problem utan en så kallad "work around".

Problemet löst!
Tack Hagelin för den.
Jag avinstallerade Safari 3 och nu snurrar MSN som den skall igen.

/™

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-06-23 17:22

jag gjorde en annan lösning, installerade adium och kastade de ända microsoft programmet jag hade på datorn, känns underbart

  • Medlem
  • 2007-06-24 20:11
Ursprungligen av ibanez:

jag gjorde en annan lösning, installerade adium och kastade de ända microsoft programmet jag hade på datorn, känns underbart

Jag önskar att jag kunde göra samma sak. Kör primärt adiumx sedan länge, men dessvärre är ju filöverföringen i en hastighet som gör en manodepressiv. MSN får ligga & ta upp onödig plats för dessa (få) tillfällen.

Filöverföring i MSN?

Ursprungligen av FrrH:

Jag önskar att jag kunde göra samma sak. Kör primärt adiumx sedan länge, men dessvärre är ju filöverföringen i en hastighet som gör en manodepressiv. MSN får ligga & ta upp onödig plats för dessa (få) tillfällen.

Filöverföringen i Microsoft Messenger till OSX är ju under all kritik. Förstår inte varför den är så slö. Är det för att den är strypt med flit eller är det bara allmänt dåligt. Har testat aMSN (http://www.amsn-project.net/) och filöverföringen funkar kalas i denna.:p

  • Medlem
  • 2007-07-01 23:07
Ursprungligen av Deepwood:

Filöverföringen i Microsoft Messenger till OSX är ju under all kritik. Förstår inte varför den är så slö. Är det för att den är strypt med flit eller är det bara allmänt dåligt. Har testat aMSN (http://www.amsn-project.net/) och filöverföringen funkar kalas i denna.:p

Hm, trevligt att veta.

Däremot är ju aMSN så fult att man vill ta livet av sig varje gång det startar, så jag håller mig till adium, hoppas, tror & ber att de får fjutt på filöverföringen någon gång.

jag laddade ocskå ner Safari 3.02 beta och msn började krångla när man tryckte (commando + W). Men vad jag har förstått så uppdaterar sig Safari till 3.02b när man installerar det. Hur får jag tillbaka Safari 2?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-06-24 16:45

Det finns en avinstalerare med i safari 3. Använd den så får du tillbaka 2:an.

Nu var jag ju så klantig att jag tog bort Safari i tron att jag skulle kunna installera det från OS X dvd'n. Men det verkar inte som det. Klantigt klantigt! Men hur göra jag för att kunna installera Safari på nytt?

One word: Adium

1
Bevaka tråden