Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabbare eject-knapp

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-06-20 20:03

Tidigare räckte det med en snabb klatsch på eject-knappen för att cd-trayen skulle komma farande. På samma sätt kunde man i ett schwung får ner datorn i sömn genom att hålla nere alt-kommando-eject. Numera måste man hålla inne länge. Kan man få tillbaka snabbheten i ejectknappen?

Tror inte det. Apple har medvetet gjort att det tar längre tid:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=305268

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-20 23:34

dunberg,

Detta kan vara löst/återställt i och med 10.4.10 som släpptes för ett par timmar sedan...

- Torkel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-21 00:00

Ojsan. Jag som trodde att ejectknappen på mitt tangentbord hade råkat ut för kattvåld och blivit trög, och så är det en feature. Jag får be katten om ursäkt. :">

Jag skulle nog också vilja ha tillbaka den rappare varianten...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-21 00:13

Notera att när "pekaren" slocknar kan ni släppa ejectknappen, alltså långt innan datorn går i vila.

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-21 00:23

dunberg,

Nu kan jag bekräfta att detta är löst/återställt i och med uppdateringen av MacOSX till 10.4.10.

Citat fån Apples "About the Mac OS X 10.4.10 Update"

Ursprungligen av Apple:

-"Improves responsiveness when using the Control-Eject key combination to display a shutdown dialog."

- Torkel

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-07-10 21:17

Program startar men ej aktiva?

Hej,

OSX 10.4.10 Macbook Pro C2D

Jag vet inte om detta funnits i tidigare operativuppdateringar men;

Jag startar ett program, vilket som helst, det startar, men;

Det blir inte aktivt förrän jag "rör" i det? Så har det inte varit tidigare, detta medför också att jag använder kortkommandon i fel program av misstag, om ni förstår vad jag menar?

Hoppas det är en inställning jag kommit åt...

Emil

1
Bevaka tråden