Byta till ny MBP på garanti?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-06-20 16:08

Har haft min 17" MBP C2D sen oktober och från det att jag fick den har den väckts ur vila när jag burit runt den i väskan vilket resulterat i att den varit grymt varm och/eller hängt sig när jag sedan öppnat den. Felet är inte mjukvarurelaterat då det händer i WIndows också.

Jag lämnade för ca 1.5 månad in den och det konstaterades att både loggikort och ett minne var kass. Dessa byttes ut, men datorn är fortfarande precis likadan, om inte värre. När jag tog ur den ur väskan nu fick jag hastigt lägga ifrån mig den för att jag inte ens kunde hålla iden pga värmen. Och när jag lyfte locket hade den till och med stängt av sig.

Så nu till min fråga. Finns det något hopp om att jag kan lämna tillbaka den, och eventuellt mot en summa pengar få den nya modellen av MBP, jobbar med 3D-grafik så det grafikkortet och det eventuella tillvalet med HD-skärm skulle verkligen vara guld för mig. Vad tror ni Apple säger? För om jag lämnar in den på reparation lär jag ju förmodligen ändå få en helt ny dator, men av äldre modell.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-20 16:23

Du får nog lämna in den engång till. Då du har rätt att häva köpet efter 3dje reprationen.

Ursprungligen av atomlab:

Du får nog lämna in den engång till. Då du har rätt att häva köpet efter 3dje reprationen.

...förutsatt att du är konsument/privatperson...

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-06-20 17:05

Jo det är jag ju, men gäller det inom garantiperioden bara? Är inte säker på att den hinner pajja ytterligare en gång innan oktober (den ahr ju iofs aldrig varit fungerande så det borde väl inte vara något problem).

Om den nu är trasig igen är det inte mycket annat att göra än att lämna in den igen. Efter 3ggr om den inte är ok ska du kunna få häva köpet och få pengarna tillbaka.

Jag tror varken återförsäljaren eller Apple låter dig få pengarna tillbaka direkt.

1
Bevaka tråden