Windows ansluta till Mac OS X server

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-18 23:46

Ok, har säker varit uppe förut. Sorry i sådant fall.

Ska få en Windows XP dator att ansluta till en Mac OS X server 10.4. Den ska få tillgång till några mappar, alltså inget konstigt. Tittat i manualen men där är det massor med saker som jag inte vet vad det betyder och mycket känns överkurs för mina behov.

Någon som vill lista upp hur man gör eller ge mig en länk.

Bockar till näsan skrapar i marken.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2007-06-19 00:23

Gå in i server admin, välj windows service, se till att du skriver samma workgroup du använder i xp. Starta tjänsten.
Se till att de sharepointen du ska dela ut på servern har windows delningen påslagen.
Detta gör du som vanligt under Workgroup Manager.
Sitter tyvärr på mitt andra jobb förtillfället, annars hade jag gjort lite skärmdumpar till dig

Men i princip ska du inte behöva mer än detta.

edit: hittade en hyfsad pdf till dig: http://images.apple.com/server/pdfs/Windows_Services_TB_v10.4.pdf

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-20 14:55

Tack, hur gör man när man ansluter i Windows? Kan inget om Windows...

Du kan browsa nätverket och leta efter serverns namn eller skriva in \\servernamn\ i adressfältet i ett explorerfönster.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-20 20:46

Kollade runt lite och nu är det löst. Tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden