Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen fredag: Nu avslöjas varför Steve Jobs keynote var så tråkig

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

JoyofTech har hittat svaret på varför Steve Jobs keynote slutade som enda lång gäspning:

Trevlig helg på er allihopa!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-15 16:08

*puh*
Trodde verkligen att Steve skämtade när han pratade om "nya" desktopen... ny bild och en lutad knapprad... wtf liksom.

Ursprungligen av Trineo:

*puh*
Trodde verkligen att Steve skämtade när han pratade om "nya" desktopen... ny bild och en lutad knapprad... wtf liksom.

Appappapp..... glöm inte att menubaren är halft transparent också. Inte dåligt....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-15 19:18
Ursprungligen av Converge:

Appappapp..... glöm inte att menubaren är halft transparent också. Inte dåligt....

Vilket dessutom är jävligt fult. Hoppas det går att ställa in så den inte är det.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-06-15 20:55

det går nog att ställa in.. om inte så finns det nog nån som knåpar ihop ett program som fixar det på en kvarts kafferast.. finns juh redan idag program som gör menyraden transparent.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-15 21:36

e det bara jag som tycker att apples Leopard påminner väldigt mycket om vista? flashigt osv? aså grafik här o där som ser så himla bra ut, som kräver prestanda också kan jag lova! Tiger är stilrent som apples design är de gillar jag, jag gillar också de silverramar de har, varför ska framtiden inom mac påminna om vista? liksom hallå eller?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-06-15 22:18
Ursprungligen av Esa:

e det bara jag som tycker att apples Leopard påminner väldigt mycket om vista? flashigt osv? aså grafik här o där som ser så himla bra ut, som kräver prestanda också kan jag lova! Tiger är stilrent som apples design är de gillar jag, jag gillar också de silverramar de har, varför ska framtiden inom mac påminna om vista? liksom hallå eller?

Nja, Vista ser ut som ett Tivoli ungefär. Deras försök på widgets är skrattretande.

Vista = Buggigt som fan
OS X = Stabilt som fan

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-15 22:58
Ursprungligen av Esa:

e det bara jag som tycker att apples Leopard påminner väldigt mycket om vista? flashigt osv? aså grafik här o där som ser så himla bra ut, som kräver prestanda också kan jag lova! Tiger är stilrent som apples design är de gillar jag, jag gillar också de silverramar de har, varför ska framtiden inom mac påminna om vista? liksom hallå eller?

HAHA årets konstigaste inlägg?

"Liksom hallå eller?"

Ursprungligen av Adzam 1:

HAHA årets konstigaste inlägg?

"Liksom hallå eller?"

Du, det är ett accepterat argument i varje given diskussion i Göteborg med omnejd. Om någon inte håller med dig, bli röd i ansiktet och ge i från dig HALLÅ ELLÖRR som en jävla jättebamsing till björn. En andedräkt som stinker av fisk underlättar.

On-topic: Joy of Tech har några riktiga guldkorn.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-06-15 23:08

Fast jag tycker inte det är ett skit likt vista. Vaddå "mer lullull och 3d-grafik"? Visst, docken är reflekterande och menyraden transparent. Men mer än så är det ju faktiskt inte vad gäller det grafiska. Och nej, jag räknar inte coverflow till detta.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-16 12:32

Håller faktist med dig Snooze. Det enda som påminer om Vista är menyraden!

Jag har inte hötr någon efterfrågs en transparent menyrad. vad ska det vara bra för?
Angående stabilitet o buggar så vet vi för lite än. Har inte testat vare sig vista eller leopard än.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-17 13:28
Ursprungligen av Code Red:

Jag har inte hötr någon efterfrågs en transparent menyrad. vad ska det vara bra för?
Angående stabilitet o buggar så vet vi för lite än. Har inte testat vare sig vista eller leopard än.

Ingen efterfårgade en mp3-spelare från Apple...

...nu är inte de här en lika stor nyhet som iPoden, men jag vill bara visa att ibland gör företag saker utan att folk vill det från första början...

osx e väl ett insnöat tivoli om nåt och hela sekten kring det hela...

-- piska mig om jag har fel

\\ hörru inge agg alls i ovan nämda

1
Bevaka tråden