Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Garmin Training Center software

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-15 08:57

Är det någon som har en Garmin Forerunner 305/205/... och har testat den med mac. Det verkar på deras hemsida som den skall fungera och att de har sin programvara Garmin Training Center software till mac också.

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=142&pID=349

Ok inte världens snabbast svar, men ja, det fungerar. Garmin Training Center är kanske inte så jättespännande, men man kan ju se historik, en enkel karta och liknande. Jag har dock ingen erfarenhet av något annat program.

Hehe, ännu ett sent svar, om det kan vara av intresse. Använder Ascent till min Forerunner 305, fungerar väl en hel del bättre med kartor och så än Garmins Trainingcenter tycker jag. Vilket dessutom har den fördelen att man kan lägga filen på en extern disk kopplat till Airport Extreme och på så sätt ha det tillgängligt på 2 datorer också utan att behöva synka klockan med bägge datorerna, Vilket man behöver med Trainingcenter eftersom filerna ligger automatiskt i Application Support. Dock synkar jag med Trainingcenter då och då ändå av ngn anledning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-05 00:30

Häftigt! Tack för svaren.

Ascent verkar mycket trevligt vid en första anblick.

Nån som har provat TrailRunner och kan ge något omdöme? Verkar mer avancerat än Ascent och dessutom helt gratis vad jag kan se...

Jag kollade lite på det i samma veva som jag kollade upp Ascent när klockan var ny och Garmins Program kändes trist, jag föll inte för det då, å andra sidan så har jag väl lärt mig lite mer om hur jag använder min klocka nu. Ska kolla upp det igen, men det känns lite som Ascent och Trailrunner har lite olika syften. Segt som tusan var det i alla fall efter att jag hade laddat ner en ny version nu nu...badbollen rullar en hel del.

Dela gärna med dig av dina erfarenheter av det....

edit. Nu vet jag varför jag aldrig började använda TrailRunner, programmet synkar inte direkt med Forerunner utan måste ha hjälpprogram för att importera data, ifrån tex Garmin's Trainingcenter.
Inte så mycket ett program för träning, utan kanske mer för att analysera och planera GPS rutter i min mening. Indoor träning är väl programmet helt värdelöst för tex, och i vårt nordliga land så kör åtminstone jag en hel del mer inomhus under vintern.
Ascent tycker jag är mer okomplicerat och effektivt, gillar inte TR nu heller. Skitsegt och otydligt, och för mig en massa onödiga saker även nu. Jag fortsätter hellre att lära mig mer funktioner i Forerunner och i Ascent som effektiviserar min träning. Om snubbarna fortsätter att utveckla TR och gör det mer effektivt så kanske man tar en titt en annan gång igen, vem vet. Ingenting som jag kommer att använda nu heller i alla fall.

Senast redigerat 2008-04-09 01:35

Installerade båda programmen igår och fick väl ungefär samma intryck. Trailrunner var rätt segt på att rita upp kartor och de som fanns var ganska dåliga, t ex fanns inte höjdkurvor för hela Sthlm. Svenska menyer är ju helt ok, dock så var översättningen kass, mycket svengelska osv vilket drar ner helhetsintrycket. Gjorde en snabbkoll av Ascent också, verkade mycket trevligare och mer genomtänkt än TR, så min lösning blir nog att faktiskt köpa Ascent och köra tillsammans med Training Centre. Möjligheten att kunna spara alla träningsdata i en fil (som Panther beskrev 2008-02-05) gör nog att jag kommer börja använda Ascent.

1
Bevaka tråden