Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage krångel vid många mottagare

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-06-14 19:28

Hej,

Ett störigt problem i Entourage:
Vid sändande av mail till många mottagare är det ju nästan alltid nån jäkel som bytt adress eller där adressen inte stämmer av nån anledning. När detta sker säger Entourage bara att det inte går att skicka mailet - ALLS. Dock inte varför eller framför allt VEM det inte går att skicka till..!!
Resultatet blir att sitta o ta bort en mottagare i taget och testa om det går utan den. Hopplöst tidskrävande och irriterande... I synnerhet när det ibland visar sig att det var 2-3 mottagare det var fel på. Inte sällan slutar det med ett mail till varje i stället.
Jag har minne av att det i andra program jag använde förr i stället blev så att mailet skickades iväg och man fick nån mottagare i retur alternativt att någon adress rödmarkerades för att visa att det var fel på den.
I Entourage går det inte att få en susning om vilken adress det gäller. När man till slut hittar fel-adressen ser den alltid fullt normal ut. Inga konstiga tecken eller nånting. Ibland t.o.m. en fullt fungerande adress jag själv får mail ifrån, men det går inte att skicka till den. Vad sjutton är det frågan om då? Och - Går det att komma åt detta?

Entourage>Alternativ>Alternativ för e-post och diskussionsgrupper>Allmänt>Kontrollera namn automatiskt när meddelanden skickas

1
Bevaka tråden