Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmcitatsspel

Tråden skapades och har fått 514 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hittade ett filmcitatsspel på nätet idag. Tyckte det var dags för något liknande här.

Regler

  1. Jag postar det första citatet.

  2. Ni skriver er gissning i tråden.

  3. Om ni inte kan får ni be om en ledtråd

  4. Vem som helst kan bekräfta citatet.

  5. Den som först skrev rätt svar får posta nästa citat

  6. Upprepa från punkt 2 i all oändlighet

Förhållningsregler

  • Filmtitlar och citat skall vara på filmens orginalspråk.

  • Endast svenska och engelskspråkiga filmtitlar och citat.

  • Det är inte tillåtet att använda sökmotorer, IMDB eller liknande för att söka rätt på citatet.

  • Det är tillåtet att söka på exempelvis IMDB för att se till att stavningen är korrekt.

  • Det är tillåtet att söka på sökmotorer eller IMDB för att söka rätt på ett citat när det är din tur att posta ett citat.

  • Undvik citat på under 5 ord.

  • Jag har makten att ändra spelreglerna när som helst.

  • Inget fusk! Var ärliga!

Första citatet:

Citat:

No way. Why should I change? He's the one who sucks.

Senast redigerat 2007-06-16 13:14
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-06-14 13:25

Michael Bolton i Office Space

Ursprungligen av lasselu:

Michael Bolton i Office Space

Helt rätt! Nu är det din tur.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-06-14 15:52

Andra citatet:

Citat:

You're gonna need a bigger boat.

Där har vi det, kände igen citatet men kunde inte riktigt placera.

Bah! Känner igen det som fan. Måste klura lite.

Jaws?

  • Medlem
  • 2007-06-14 18:16

Jag tror att det är We're gonna need a bigger boat. Och det är Jaws!

  • Medlem
  • Öland
  • 2007-06-14 18:18

Känner att jag är ute och seglar

Ok, min tur då?

Citat:

Person 1: You know what they say. It's better to have loved and lost than never to have loved at all.
Person 2: Try it.

Ursprungligen av Taz_1999:

Ok, min tur då?

Egentligen ska vi vänta på citat-makarens godkännande. Det kan ju vara så att det är en annan film han har i åtanke.

Dags att fortsätta?

Tror väl nästan det. Det verkar ju inte bli nån fart här.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-06-15 23:33

"Royal with cheese"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-16 00:55

Hoho. Men in Black. Ja, den förra alltså.

Macce har rätt. Jag tycker det citatet är kul dels för innehållet, men också för att inte så många människor vet att det sägs i den filmen.

Nu är det ju egentligen Taz_1999's tur men eftersom Bijan redan kläckt ett får vi ta de först

Ganska så säker på att "Royal with cheese" är från Pulp Fiction

Här kommer ett nytt: "Where we're going, we won't need eyes to see."

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-06-16 15:36
Ursprungligen av Johan S:

Nu är det ju egentligen Taz_1999's tur men eftersom Bijan redan kläckt ett får vi ta de först

Ganska så säker på att "Royal with cheese" är från Pulp Fiction

Här kommer ett nytt: "Where we're going, we won't need eyes to see."

Kan det va i Matrix Revolutions när Neo är på väg in maskinstaden?

Johan, jag uppfattade det som att jag svarade rätt på första citatet, We're gonna need a bigger boat när jag gissade Jaws och fick det bekräftat av lufra i inlägg 8, så jag lade ut ett citat ur Men in Black som macce svarade rätt på i inlägg 15 vilket jag bekräftade i inlägg 16 så, det är macces tur, inte min? Bijan gled in och lade ut ett citat för han uppfattade det som att det inte fanns något citat på gång att svara på?

Men jag tycker nog att det är en bra ide att kanske ändra på reglerna lite så att det går fortare? Vad sägs om att vem som helst kan bekräfta citatet inklusive den som gissar (det brukar vara så i sådana här trådar) så får vi fortare nya citat att gissa på? Man kan göra som Johan alltså, gissa rätt och lägga ut ett nytt direkt.

Vi kör på Johans? Jag tycker det låter som något som kunde ha sagts i Pitch Black, men jag har inte sett den så jag gissar.

Jo, håller med om regeln med längre citat, dvs längre än fem ord. Dessa brukar vara roligare att läsa.

Ursprungligen av Taz_1999:

Men jag tycker nog att det är en bra ide att kanske ändra på reglerna lite så att det går fortare? Vad sägs om att vem som helst kan bekräfta citatet inklusive den som gissar (det brukar vara så i sådana här trådar) så får vi fortare nya citat att gissa på? Man kan göra som Johan alltså, gissa rätt och lägga ut ett nytt direkt.

Så länge man är 100% säker så borde det ju fungera bra. Vi provar att köra så ett tag så ser vi hur det går.

Jag vet förresten vilken film det är Johans citat är ifrån, men Johan har förbjudit mig att gissa

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-06-16 14:43

Så går det när man är på konferens ett dygn utan tillgång till nätet...:)
Klart att det var från Jaws...

Jag svarar för Johan och säger att det är det inte.

Event Horizon kanske? Eller vad fasen den filmen hette.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Event Horizon kanske? Eller vad fasen den filmen hette.

Helt rätt! Både jag och Johan har nog sett den filmen fler gånger än vi kan räkna till. En riktig guldrulle!

Har du nåt citat på lager?

Lägger sällan några på minnet så jag tar ett från en film jag såg rätt nyligen:
"I can't remember a time when I didn't want to be a police officer, except for the summer of 1979 when I wanted to be Kermit the frog. I remember when I was five, my uncle Derek bought me a police pedal car. There wasn't a minute of the day I spent out of that car. I went round - arresting kids much bigger than me. I got beaten up a lot, but it didn't stop me."

För att ta det enda jag har i huvudet just nu skulle vara för lätt: "You shoot Marvin in head". Det kan alla. Så gissa på det långa istället.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Lägger sällan några på minnet

Man får ju som sagt googla rätt på citat om man vet att man har sett en film med fina dialoger i.

Har dock ingen aning om vilken film ditt långa citat är ifrån.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-16 21:42
Ursprungligen av Mattias Hedman:

"I can't remember a time when I didn't want to be a police officer, except for the summer of 1979 when I wanted to be Kermit the frog. I remember when I was five, my uncle Derek bought me a police pedal car. There wasn't a minute of the day I spent out of that car. I went round - arresting kids much bigger than me. I got beaten up a lot, but it didn't stop me."

Det känns lite som Magnolia, men det är ett långskott utan like.

Ingen som knäckt det ännu? Måste jag ge ledtrådar?
Jag som trodde alla skulle vänta på mig nu. Nåja ni får tills imorgon bitti på er.
För ingen har rätt ännu.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-06-17 11:23

Hot Fuzz

Wooohooo! Rätt. Din tur lasselu.

Bevaka tråden