USB-sticka som är partionerad från början...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-11 19:45

Har köpt ett USB-minne som har en "vanlig" partion och en partion som innehåller program osv för PC. Känns sådär. Problemet är att när jag försöker radera den så får jag inte bort de två partionerna. Börjar nästan tro att det är ett separat minne på 10MB...
Någon som vet hur man formaterar i CLI eller något annat program för detta?

• Medlem
  • 2007-06-11 21:34

Jag var med om detta en gång på en väns PC. Varje gång man stoppade in USB-minnet ploppade det upp något skumt "hjälpprogram". Det gick inte heller att radera på normalt vis.

Efter lite forskande på tillverkarens hemsida så hittade jag där ett program som man kunde använda för att radera hela minnet.

Krångligt värre...

Men rent tekniskt borde det ju gå att få bort på annat sätt också kan man tycka!

/P

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-12 01:30
Ursprungligen av perka:

Efter lite forskande på tillverkarens hemsida så hittade jag där ett program som man kunde använda för att radera hela minnet.

Gjorde precis detta och hittade ett program som såg ut som DOS som gjorde två partioner till en. Att den sedan igen lade massor med saker på USB-minnet är en annan sak.
PC-logik eller, användaren vill formatera/ta bort allt. Ok, då passar vi på och lägger till lite saker, bla det programmet han just tog bort...

Tack för tipset!

Tillägg: 4500 inlägg! Toblerone!

1
Bevaka tråden