Temporärt ta bort filer samt gömma dem för systemet?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om det finns något enkelt och smart sätt att ta bort filer eller gömma dem för systemet, för olika program.

Tex så vill jag kunna lägga filer som tex används av Logic, Final Cut, Pro Tools osv i en mapp, en temporär papperskorg. Jag vill inte att dessa program ska hitta dessa filer, varken manuellt eller med automatisk sökning. Detta för att programmet då ska säga vilka filer som saknas och då vet man snabbt om de filer man slängt i den temporära papperskorg behövs eller ej.

Hänger ni med.

Har ni något bra tips.

Markera filerna, högerklicka, välj "Skapa arkiv av blablabla", så zippas de markerade filerna och mapparna ihop i en enda fil. Släng originalen, töm papperskorgen (operativssytemet och olika program kan hitta filer som ligger i papperskorgen i alla fall i vissa sällsynta situationer då OS X går på ett nummer som alla filer har, inte dess namn och plats). När papperskorgen är tömd och du har kvar zip-arkivet, så är filerna kvar och i praktiken osynliga för både operativsystem och program. Var noga med vad du slänger bara.

1
Bevaka tråden