Har någon provat flygplansadaptern?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-06-08 12:35

Hejsan på er!

Nu sitter jag på arlanda och väntar på flyget till amsterdam och ska
ta 747 till Shanghai därifrån.
Jag kommer flyga med KLM, så får vi se hur den funkar .

Har ni provat den med KLM eller andra flygföretag ?
..Det är en dyr jävla kabel.

Ta ett par bilder och skriv ett kort test till oss här på 99mac!

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-08 13:46

Om du läser vad amerikanerna tyckte på apple.com så har det funnits vissa problem. Till det första så har flera personer försöket att använda den i bil, fast den är ju inte byggd för det. Andra, allvarligare problem har varit att vissa flygplan är för gamla och har alltså inte samma uttag som adaptern använder, eller att spänningen i flygplanet är lägre än det bör vara och således fungerar inte adaptern.

Eluttagen kan också tydligen vara på en del knepiga ställen, som under flygstolarna eller gömda inuti handtagen på sidorna. Säkrast är nog att helt enkelt fråga personalen.

En annan grej med adaptern är att den inte laddar datorn, utan helt enkelt låter dig ha den i drift under hela resan utan att förlora ytterligare el på vägen.
Important notes:

* Using the MagSafe Airline Adapter provides power for your computer but does not charge the battery.
* The MagSafe Airline Adapter is not compatible with automobile power ports.
What's in the box

* MagSafe Airline Adapter with EmPower connector
* 20mm adapter
* User Guide
Compatibility

* Works with MacBook and MacBook Pro
* Connects to in-seat EmPower and 20mm power ports

Tydligen så har det även varit så att själva toppen på adaptern (EmPower connector) blir kvar i eluttaget när folk rycker ut sladden. Om du gör det blir adaptern kvar där och du kan inte köpa en ny för dessa säljs inte separat. Så var alltså försiktig när du ska dra ut kabeln igen.

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-06-10 05:12

Kort

Ursprungligen av Björnström:

Ta ett par bilder och skriv ett kort test till oss här på 99mac!

Jahrå, ska ta nå fint å komma på nått fyndigt

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-06-09 17:14

Jag kan ju ju säga att det var 595:- rakt in i jetstreamen på KLM's 747 kryssare. Jag grävde å greja i mitt säte, letade desperat, (råkade rycka loss nån plastgrej på stolen även).

Men det fanns inget :/

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-09 17:44

Kanske borde man ringa eller maila Apple för att en gång för alla få reda på vilka flygplanstyper adaptern egentligen är anpassad för..

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-06-10 04:49

Inte en dum idé

Inte en dum idé boris.
Man kanske kan be dom sammanställa en lista för USA, Europa och Asiatiska
företag. Lär ju inte ska vara jättesvårt för dom, kan man ju greja på en förmiddag
med lite telefonnummer.

Ska flyga inrikes från Shanghai till Tai'An på ett möte på Tisdag.
Det lär ju inte finnas på Kinas inrikesflyg.

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-06-19 09:56

Min misstanke om att jag kunde glömma uttagen inrikes i kina är nu ett faktum. Så om du inte är amerikan, flyger bara med american airlines och gör det minst 2ggr i månaden så köp inte skitkabeln, det är ytterst oekonomiskt. Köp en pocketbok istället.

Ursprungligen av beccu:

Min misstanke om att jag kunde glömma uttagen inrikes i kina är nu ett faktum. Så om du inte är amerikan, flyger bara med american airlines och gör det minst 2ggr i månaden så köp inte skitkabeln, det är ytterst oekonomiskt. Köp en pocketbok istället.

Haha - det var ett kort och "rakt-på-sak" test

1
Bevaka tråden