Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

E: har blivit F: hur får jag Itunes att söka där?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-06-07 21:27

Min usb disk har bytt från e: till f: vilket medför att 90% av all musik inte hittas, går det att få Itunes att leta på den nya disken utan att få dubbla kopior, spellistor att funka osv?

Eller går det att döpa om disken i Vista?

  • Medlem
  • 2007-06-07 21:33

På en mac är det bara att peka om var biblioteket ligger.

  • Medlem
  • 2007-06-07 21:34

Inställningar/Avancerat

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-06-07 22:22
Ursprungligen av Baron:

Inställningar/Avancerat

Fattar fortfarande inte, menar du att jag ska ändra placering av mappen i Itunes music om det är så du menar får jag inte det att funka.

  • Medlem
  • 2007-06-09 00:58
Ursprungligen av chthor:

Fattar fortfarande inte, menar du att jag ska ändra placering av mappen i Itunes music om det är så du menar får jag inte det att funka.

Jag vet intehur det fungerar i Win. Tänkte att det kanske såg likadant ut.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-06-07 23:34

Är det inte enklast att byta tillbaka disken till E: ? (Osäker på Vista, men i XP högerklickar man på Den här datorn och väljer Hantera, går in i Diskhantering, högerklickar på disken och väljer Ändra enhetsbeteckning.)

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-06-10 22:41
Ursprungligen av Spyder:

Är det inte enklast att byta tillbaka disken till E: ? (Osäker på Vista, men i XP högerklickar man på Den här datorn och väljer Hantera, går in i Diskhantering, högerklickar på disken och väljer Ändra enhetsbeteckning.)

Haha hittade inte hur man gjorde men gjorde det nu efter ditt tips tackar!! nu funkar det tack även du Baron.

Liknande problem

Hej

Jag instalerade Itunes och allt funka jätte bra. Den synkade med podden och allt var frid och fröjd. När jag härförleden skulle städa upp på hårddisken C så flytta jag hela katalogen "Min Musik" till en extern hårddisk som alltid hamnar under F. Nu efter att jag har städat, fragmenterat , rensat och flyttat tillbaka "min Musik" söker Itunes helatiden i F. Den vägrar starta om jag inte har externa hårdisken igång. Jag har avinstalerat Itunes och när jag försöker instalera vägrar den instalera fören jag har F inkopplad. Jag vill inte ha det så.

Hjälp hur löser jag detta?

En stackare

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-06-12 08:11

Har du ändrat sökvägen till din musik-mapp i iTunes?

Hej Spyder

Ja , jag har försökt göra det men sen när jag stängt Itunes och stängt av min externa hårdisk så hittar inte Itunes när det startas igen. För den söker i F. När jag sen startar F och Itunes så står sökvägen för musiken ändå kopplad till C. Varje gång jag gör en ändring av detta slaget rasslar det till I F som om något sparas där och jag misstänker att det är filerna "iTunes Musik Library och/eller "iTunes Library" som ändras. Jag har fösökt ta bort dessa filer med de återskapas alltid i F när iTunes startas. Jag har försökt dra dem till C, men iTunes vägrar ändra sig. Det är F som gäller. När jag avinstalerad iTunes och försökte ladda ner det från nätet igen så startade inte nedladdningen förän jag hadde startat F. Något som ligger på min dator styr mot F, men vad?

Tacksam för hjälp

H

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-06-13 10:41

Var ligger iTunes-biblioteket på F-disken? Och var ligger det på C-disken?

Gör en sökning i registret (Start > Kör > regedit) efter F:\SÖKVÄG och byt ut det till C:\SÖKVÄG. Knöligt, men kan vara vad som krävs.

Var försiktig med registret dock, man kan ställa till en hel del där...

Grymt....

Jag gjorde som du sa:
(Start>Kör>regdigit) Hamnade i HKEY_USERS katalogen någon stans på min dator
Sökte med (Ctrl F) först efter "F:" men fick miljarder med svar. Sökte sen "Min musik" vilket iTunes alltid sökte efter när jag försökte starta det. Jag hittade 2 avsnitt som såg mystiska ut.

Namn Typ Data
My Musik REG_SZ F:\Min musik
SavedTrackFolderRip... REG_SZ F:\Min musik

Ändrade bägge att läsa F:\Min musik. Om det var nödvändigt med bägge vet jag inte men nu funkar det.

Håkan glad

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-06-20 14:34

Trevligt! Registret kan ju annars vara ett jättejobb att gå igenom...

1
Bevaka tråden