Dockningsstation till MBP

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-06-07 08:59

Iom senaste MBP överväger jag att övertala min arbetsgivare att inte köpa en ThinkPad som nästa dator utan att istället investera i en MBP med Parallels...wish me luck!

Jag undrar dock lite hur ni som tar datorn mellan en fast arbetsplats och andra ställen gör. Dockningsstationer som är vanliga på PC-sidan verkar inte alls vara så vanliga på Mac-dito. Jag har bara hittat BookEndz, vilket iofs verkar göra jobbet, men man vill ju alltid ha alternativ.

Eller behöver man det alls?

Om jag på jobbet har BT-mus, BT-tangentbord, skärm och nätverk (eventuellt trådlöst) då är det bara skärm och nät/el-sladd jag behöver stoppa i när jag kommer till jobbet. Kanske tjänar man inte speciellt mycket på en docka? Och slitage på skärmkontakten blir det ju hur jag än gör.

Vad har ni som har en MBP på fast arbetsplats för erfarenheter?

Jag har aldrig behövt en dockningsstation till min MBP som jag flyttar mellan mobilt bruk och jobb (med extern skärm).

Däremot rekommenderar jag dubbla nätadapters så att en hela tiden finns på plats på kontoret vid sidan av skärmen och tangentbordet.

Apples skärmar är ju smarta eftersom dom innehåller både Firewire och USB hub - det minskar behovet av en dockningsstation rejält.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-06-07 12:50
Ursprungligen av Björnström:

Jag har aldrig behövt en dockningsstation till min MBP som jag flyttar mellan mobilt bruk och jobb (med extern skärm).

Däremot rekommenderar jag dubbla nätadapters så att en hela tiden finns på plats på kontoret vid sidan av skärmen och tangentbordet.

Apples skärmar är ju smarta eftersom dom innehåller både Firewire och USB hub - det minskar behovet av en dockningsstation rejält.

Är det nu som man ska säga Word?

Word!

(How many watts do you want? 3? Do you want a paperbag on your head? yes!)

Håller helt med föreg talare.
Dockn-station är inte nödvändigt. Själv kör jag med extra nätadapter (enl förslaget ovan) samt trådat t-bord och rullkula, som jag kopplat till en USB-hubb.
Så när jag kommer till jobbet ställer jag min PB på en icurve, pluggar jag in elnät-sladd, en USB-sladd fr hubben samt skärmkabel.

1
Bevaka tråden