Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Senare idag blir till att grilla kycklingspett och lammfärsspett.

Jag MÅSTE skaffa en riktig grill nu. Vad rekommenderas om man vill ha något bra men som inte kostar astronomiska summor?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-07 00:24
Ursprungligen av Kristofer:

Jag MÅSTE skaffa en riktig grill nu. Vad rekommenderas om man vill ha något bra men som inte kostar astronomiska summor?

Weber gör bra grillar.

Japp, men så har de en miljon modeller också!

Vad behöver man?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-07 00:39

Ja, vad föredrar du? Kol, gas eller el? Ska grillen stå ute eller inne? Ska den vara liten eller stor?

Bara du har svaren, det är bara att filtrera ut alla som du inte gillar så ska du se att du hittar något bra..

Om man frågar mig så tycker jag att kol är klart häftigast, men om man inte har ett hus utan kanske en lägenhet med inglasad balkong är väl en elektrisk grill att rekommendera.

Självklart en brikettgrill! Weber har mer än tio olika sådana. Hur stor behöver man för vanligt husbehov - någon gräns man inte ska gå under?

Flyttade inläggen till en egen tråd.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-07 00:47
Ursprungligen av Kristofer:

Självklart en brikettgrill! Weber har mer än tio olika sådana. Hur stor behöver man för vanligt husbehov - någon gräns man inte ska gå under?

Compact-grillarna är väl kanske i minsta laget. Vill du inte ha en liten och "svennig" grill så är det ju modellerna från OneTouch och uppåt som gäller, till exempel denna.

Att välja grillar på 57 centimeter är rätt bra för då hinner man grilla mera samtidigt, vilket ju inte går på dom minsta modellerna och då måste man vänta (om man nu har besök eller liknande då.)

Jag kör med en Weber One-Touch Gold 57 cm.
Av tre anledningar:
Träkolssmak på maten.
Valmöjligheten mellan direkt och indirekt grillning.
Storleken

Med lite prutning och spela två butiker mot varandra fick jag den för 1500 kr.

Men 57cm är inte så stort man tror... men mindre än det skulle vara en omöjlighet.

Det sköna med Weber är att det finns reservdelar till grillen.

Weber Summit 650. Störst och fetast. Borde ju vara bra också?

Tänkte köpa en sådan i USA senast jag var där för den kostar typ 70% mindre där än här.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-06-07 10:00

Tänk på att en grill får utstå det mesta. Alltifrån kyla och fukt till höga temperaturer och saltkryddigt dropp. Korrosionsförhållanden mao.
Köp bra grejor så slipper du köpa nytt så ofta.

Jag kör en lågbudget-Weber.

Alvarligt killar (och givetvis tjejer) Men jag trodde att det här var en Mac sida?
Då finns väl bara ett alternativ? iGrill

Själv har jag dock en weber och är jättenöjd.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-06-24 07:13
Ursprungligen av supergnu:

Då finns väl bara ett alternativ? iGrill

Iofs har väl George Foreman grillat en och annan motståndare i ringen - men elgrill!!??

Det blev en Weber One-Touch Gold 57 cm. Tack för alla tips!

Kör en Weber klotgrill http://www.weber.com/bbq/pub/grill/2007/charcoal/OneTouchSilver22.aspx och är hur nöjd som helt. Eftersom jag nästan alltid gör indirekt grillning köpta jag till en separat "grilltub" så jag hela tiden har tillgång till färdig glöd.

Kan rekommendera att grilla fläskbog. 3 kg tar 9 timmar..men blir vansinnigt gott.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-07 00:44

Hittade en kul grill på InWarehouse från Miele.. den går loss på 7k men då medföljer det lavastenar

1
Bevaka tråden