Netscape gör comeback - åsikter?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-06-06 18:52

Någon som testat version 9b av Netscape Navigator?

Åsikter?

Netscape Navigator 9b laddas hem här.

Navigator 9 känns mest som ett annat namn på Firefox. Samma program som Fx 2.0.0.4, förutom att knapparna är gröna och det står Netscape lite varstans.

• Medlem
  • 2007-06-06 19:41
Ursprungligen av Marcus K:

Navigator 9 känns mest som ett annat namn på Firefox. Samma program som Fx 2.0.0.4, förutom att knapparna är gröna och det står Netscape lite varstans.

På min iBook G4, 1.33, 1GB, så verkar Netscape pigg på att dra processor. Efter några minuter slukar den 80-90% av processorkraften. Inte helt kosher.

Jag tycker mest det är lite kul att dom är tillbaka. Nostalgin gör att jag kommer ge läsaren en chans till.

Alla äldre versioner från att Netscape blev Communicator (4.75?) har varit helt överbloated och tröga tycker jag, så ja kommer nog inte ens att orka prova. Bygger den på Firefox kan man ju anta att Firefox som den redan är är både snabbare och najsare.

• Medlem
  • 2007-06-07 10:58
Ursprungligen av Johan S:

Alla äldre versioner från att Netscape blev Communicator (4.75?) har varit helt överbloated och tröga tycker jag, så ja kommer nog inte ens att orka prova. Bygger den på Firefox kan man ju anta att Firefox som den redan är är både snabbare och najsare.

Kort är minnet & rörig äro webben.

Nya Netscape Navigator bygger på Firefox som bygger på Mozilla som bygger på Netscape. Cirkeln är sluten!

Netscape Navigator vinner på nostalgikvot, i övrigt verkar det vara en rätt menlös läsare. Personligen slutade jag använda Netscape i samma veva som det blev Communicator, precis som du är inne på.

1
Bevaka tråden