Varför vänta med att köpa MBPro, MB eller Mac Pro tills MacWorld Expo 2008?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-06 14:57

Jag läste den här insändaren på Think Secret:

"Apple2TheCore wrote on Jun 05, 2007 at 09:42:

Jim, I'm a long time apple user and also have an older PB G4 that I can hardly wait to upgrade. However, I don't see anything that's going to make me take out my credit card at this point. I could be wrong, but it seems to me that Apple has been VERY preoccupied with the release of iPhone and Leopard.

I suspect that once Leopard is released, Apple will roll out more significant upgrades to their hardware, including a new design for the high-end laptops. I've chosen to hold off on buying anything from Apple until January 2008 (Macworld Expo), in hopes that they will have all the kinks worked out of Leopard by then."

Det ligger väldigt mycket i vad han skriver. Sedan får jag nog säga att Leopard säkert rullar på mycket bättre på den senaste MBPro jämfört med en G4 PowerBook. Jag tror inte att vi kommer att få se någon revolutionerande ny design på den bärbara sidan från Apple.

Vad kan göras bättre?

Bossep
http://bopersson64.wordpress.com

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-06-06 15:31

Jag tror på ny iMac-design. Men övriga sortimentet kör på same stuff. Så jag tror det är bara att köpa på.

• Medlem
  • International user
  • 2007-06-06 15:35

Jag vill se en höj-och sänkbar Cinema Display. Att bara kunna vinkla skärmen är så 1900-tal.

Ursprungligen av bossep:

Jag vill se en höj-och sänkbar Cinema Display. Att bara kunna vinkla skärmen är så 1900-tal.

Det är väl bara att haka på den på vilken VESA-hållare som helst? Eller är jag helt ute och cyklar?

• Medlem
  • International user
  • 2007-06-06 18:53
Ursprungligen av Kristofer:

Det är väl bara att haka på den på vilken VESA-hållare som helst? Eller är jag helt ute och cyklar?

Finns VESA-hållare för skrivbord?

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-06-07 16:41
Ursprungligen av bossep:

Finns VESA-hållare för skrivbord?

Nej, bara för bildskärmar

Allvarligt talat så finns det monitorarmar med VESA fästen 75 x 75 eller 100 x 100

Jag tror vi får se en "MacBook mini" på MW 2008 (om det inte hinner fixa den innan jul).

Ursprungligen av Kristofer:

Ja, men hur elegant är den lösningen? En ful VESA-kran på en snygg Cinema Display. Näe, då ger jag gärna +1 till önskan om mera justerbara skärmar direkt från Apple. Apple gjorde ju en fräck skärmkontruktion till iMac G4 en gång i tiden, kanske dags att damma av det?

Bara att inse - vi kommer aldrig bli nöjda oavsett vad Apple släpper. Eller så är man sjukt nöjd med det som finns idag - som jag! (MacBook Pro 15" 2,16GHz, 3GB, 160GB)

Skulle inte kunna leva med en gammal G4 i ett halvår bara för att se vad som släpps på Expo.

Jag hörde annars att MacWorld Expo 2020 skulle bli en riktig höjdare...

Men allvarligt, man kan självklart vänta ett, två eller fem år till med att köpa. Problemet är att man inte ens kommer att vara nöjd då, eftersom det lik förbannat kommer att finnas något alldeles jätteomvälvande runt hörnet. Behöver man en dator nu ska man väl köpa nu och inte om ett halvår?

• Medlem
  • International user
  • 2007-06-06 18:52

Jag köper den när jag behöver den. Hade det inte varit för den förbannade iPhone så hade vi säkert fått se Leoparden morrande i den modell som nu presenterades.

BosseP
http://bopersson64.wordpress.com

Ursprungligen av bossep:

Kul att du har en blogg och allt, men undvik att ta med det i varje inlägg, det finns ett skäl till att vi inte tillåter signaturer på 99.se.

• Medlem
  • International user
  • 2007-06-06 21:18

Hade inte en aaaaaninggg om det. Bara hänt vid 2 tillfällen.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-06-06 21:42

Jag väntar tills Lynx släpps i början av 2011. Då släpper dom också helfeta hårdvaru-uppdateringar (Intels nya holografiska processor) som klarar att köra Lynx revolutionerande GUI. Dessutom väntas 1 TB flashdiskar och en batteritid på en vecka på alla bärbara - även på 10-tummaren.
Men sen kommer ju i.o.f.s. Lion ca. 20013...så jag kanske slår till först då...

Ursprungligen av mjg:

Men sen kommer ju i.o.f.s. Lion ca. 20013...så jag kanske slår till först då...

Den som väntar på nåt gott... Men 18 000 år??

1
Bevaka tråden