Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisk per USB till Airport Express?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

USB-porten på min Airport Express har jag aldrig hittat någon användning för. Skulle jag kunna koppla in en extern USB-hårddisk där? Apple nämner bara möjligheten att koppla in en skrivare. Kräver det i så fall något speciellt av USB-kabinettet?

USB-porten på Airport Express är endast till för och ansluta en skrivare som man kan dela ut i nätverket. Vill du ansluta en extern hårddisk så behöver du en AirPort Extreme.

Stämmer detta fortfarande?

Ja, så är det.

WHAAA!! Varför läste jag inte specen bättre!!

Går det kringgå det här på något vis? Jag vill så gärna använda mitt USB-minne i den USB-porten.

Ursprungligen av Tantalos:

Går det kringgå det här på något vis? Jag vill så gärna använda mitt USB-minne i den USB-porten.

Om vi säger så här: Hur bra tror du att processorn i AirPort Express pallar för att prata USB Mass Storage och skyffla filer över nätverk i anständiga hastigheter? Fundera på det ytterligare en stund så har du svaret...

Ursprungligen av Samuel K:

Om vi säger så här: Hur bra tror du att processorn i AirPort Express pallar för att prata USB Mass Storage och skyffla filer över nätverk i anständiga hastigheter? Fundera på det ytterligare en stund så har du svaret...

Fundera på ditt svar en gång till, verkligen trevligt och hjälpande! Vaknat på fel sida?:confused:

Ursprungligen av Samuel K:

Om vi säger så här: Hur bra tror du att processorn i AirPort Express pallar för att prata USB Mass Storage och skyffla filer över nätverk i anständiga hastigheter? Fundera på det ytterligare en stund så har du svaret...

Moget. Hur sannolikt tror du det är att jag visste om det du precis skrev, när jag uppenbarligen fann det värt att fråga? Fundera på det ytterligare en stund, och gå och träna lite på dina sociala färdigheter framför spegeln så kanske folk till och med uppskattar din "hjälp".

Hade t.om. kunnat betala för det:)

Ursprungligen av wilhelmsson:

Hade t.om. kunnat betala för det:)

Om det inte går att kringgå kommer jag antagligen köpa en Airport Extreme. Jag har hört att andrahandsvärdet på Express är gott.

Jo det är det nog allt! Det är inte ofta man ser en express på blocket... Dom går nog som smör!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-19 10:36
Ursprungligen av wilhelmsson:

Hade t.om. kunnat betala för det:)

Det går utmärkt. Airport Extreme heter uppgraderingen!

Det går inte att hacka till en express så den klarar hårddiskar.

Men spar expressen vetja och koppla in iTunes-högtalarna i den. Jag har flera expresser hemma enbart för detta ändamål.

För Extreme klarar INTE iTunes-högtalare

Hos föräldrarna har vi en extreme och 3 express, om jag inte kommer ihåg fel! Själv så har jag, som student, inte råd med en hel extreme, får köpa en halv;) Eller så får jag dra ner på spriten nästa månad:)
använder nu expressen, såklart, till högtalarna! Segt bara att man inte kan streama film till högtalarna från datorn utan att ljudet är 2-3 sek efter:S

Tips?

Ursprungligen av wilhelmsson:

Segt bara att man inte kan streama film till högtalarna från datorn utan att ljudet är 2-3 sek efter:S

Tips?

Med VLC kan man göra en fördröjning av bilden i steg om 50 ms. När jag tittar på film får jag en fördröjning på 1850 ms.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-19 15:09

För filmtittning över AE, googla på Airfoil!

Ursprungligen av pesc:

För filmtittning över AE, googla på Airfoil!

Jag använder mig av det programmet... Får fortfarande väldigt lång delay, jag kör trådlöst då men det borde väl inte spela någon roll? expressen sitter 1-2 meter ifrån datorn..

Har du tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-20 00:55
Ursprungligen av wilhelmsson:

Jag använder mig av det programmet... Får fortfarande väldigt lång delay, jag kör trådlöst då men det borde väl inte spela någon roll? expressen sitter 1-2 meter ifrån datorn..

Har du tips?

Man får alltid delay då man kör audio över nätverk, det ligger i sakens natur.

Men om du använder det videotittar-program som följer med senaste versionen av Airfoil så ska ljudet komma i synk (står det i deras reklam).

Ursprungligen av pesc:

Man får alltid delay då man kör audio över nätverk, det ligger i sakens natur.

Men om du använder det videotittar-program som följer med senaste versionen av Airfoil så ska ljudet komma i synk (står det i deras reklam).

Tack för tipset! Ska ta en titt på det, hör av mig med resultat:)
Who knows, någon kanske hinner före mig med reflektioner?:)

1
Bevaka tråden