Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Läsvärt om Apples sätt att tänka på säkerhet

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kanske inte alla trodde detta?

http://www.marketcircle.com/blog/?p=34

Jag är skeptisk till att det faktiskt går till så här... Någon utvecklare här som fått en sån här blåsning?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-05 13:27

Mitt förtroende för Apple blir bara större och större varje gång jag läser sådant. Ska andra utveckla program till Mac OS X så får dom gärna anpassa det efter Apples önskemål också. Om ett sådant samarbete (?) inte finns, som i fallet Microsoft och en massa random homebrew utvecklare, så får man buggig programvara som lätt kan exploateras av hackare, och som dessutom inte kan patchas med en uppdatering av operativsystemet.

I fallet med Vista finns det fortfarande tiotusentals program som inte fungerar eller fungerar dåligt, trots att det har gått ett bra tag sedan det släpptes. Apple däremot ger utvecklarna information om sitt kommande operativsystem varje gång, och ger ut Developer Tools för att nya versioner av programmen ska kunna bli klara före det nya operativsystemet anländer.

Satsar mina fem spänn på att det inte kommer att vara något Macprogram som inte är anpassat för Leopard tre månader efter att det släpps..

1
Bevaka tråden