Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gestures a'la exposé?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-03 22:18

Nu är det så att jag precis har införskaffat mig fcs2 och därmed color.
Color är "baserat" på en helvetes massa tabbar/sidor/m.m som man måste trycka på för att komma till respektive "tab". Min fråga till er mac gurus är. Kan man göra en mus gesture (rörelse) som är kopplat till ett snabbkommando?

Kanske låter väldigt märkligt men ni anar inte hur smidigt det är när man sitter i ett program med 30 11 tabbar. När jag satt och "flumma" på Discreet systemen så kunde man inte vara utan det. Dra pennan till höger, vänster, upp och ner för att komma till andra delar av programmet och jag saknar det nått fruktansvärt!

Vad jag har sett så kan inte Exposé länka snabbkommandon (kringla+1, 2, 3 osv) och i "ink" (blir installerat när man installerar en ritplatta) så finns det inga alternativ heller...

Finns det nått program där ute som kan, om man drar muspekaren längst till väster, utföra ett kortkommando i det aktiva fönstret man är i, dvs programmet?
Eller finns det kanske redan inbyggt i osx nånstans?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-04 01:19

En sökning på MacUpdate gav mig detta:

xGestures

Verkar vara vad du söker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-05 19:20

Jag fortsätter tråden och frågar om det är någon här som testat xGestures? Det verkar ju vara trevligt om det fungerar som utlovat, dvs mouse gestures i hela systemet.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-05 23:04

xGestures gav jag en andra chans och får säga att jag är mycket nöjd med den. Är helt inne och andvänder Operas inbyggda gesture funktion på heltid men har saknat det i andra program.
Denna fungerar och förmodligen blir det mitt första program jag köper.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-06 12:16

Jo, jag är också smått såld på Opera och dess gestures, därav min undring. Jag får lov att testa, helt enkelt.
Tackar!

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-06 13:09
Ursprungligen av macce:

Jo, jag är också smått såld på Opera och dess gestures, därav min undring. Jag får lov att testa, helt enkelt.
Tackar!

Jo det tycker jag du ska göra men glöm inte att frångå xgestures när det gäller Opera annars tar den över operas gestures också.
Bara skapa en ny regel och göra som på bilden är smart.
Sen en annan sak att man kan göra gestures vart som helst utanför den aktiva applikationen, gillar inte det men går att ställa bort "apply to window where gesture occured"
http://www.99.se/attachment.php?attachmentid=12706&stc=1&d=1183720043

1
Bevaka tråden