Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes modifierar mina mp3:or!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ibland verkar det som om iTunes uppdaterar mina filer och mp3:or.

Jag använder även ett annat program till min musik och jag misstänker att det är det som ställer till det. Jag gissar att itunes uppdaterar nån id3-tagg eller liknande.

Hur stoppar man detta?

Senast redigerat 2007-06-01 09:31

Utveckla gärna vad du menar. Vad jag vet ändrar inte itunes i id3-tagg utan att du gör något själv i itunes med id3-tagg inställningarna.

Senast redigerat 2007-06-01 09:31
Ursprungligen av Mikael E:

Utveckla gärna vad du menar. Vad jag vet ändrar inte itunes i id3-tagg utan att du gör något själv i itunes med id3-tagg inställningarna.

Kan ta ett exempel. Förra veckan lyssnade jag mycket på en viss artist. När jag för nån dag sen körde ett annat program som kollar integriteten på filerna så rapporterar det att nåt han ändrats i filerna tillhörande denna artist.
Jag är säker på att jag inte har öppnat filerna i nåt annat program än iTunes.
Jag har heller inte modifierat nån id3-tagg (vad jag vet).
Detta har även har hänt med andra mp3:or tidigare.

Ursprungligen av ptolemy:

Kan ta ett exempel. Förra veckan lyssnade jag mycket på en viss artist. När jag för nån dag sen körde ett annat program som kollar integriteten på filerna så rapporterar det att nåt han ändrats i filerna tillhörande denna artist.
Jag är säker på att jag inte har öppnat filerna i nåt annat program än iTunes.
Jag har heller inte modifierat nån id3-tagg (vad jag vet).
Detta har även har hänt med andra mp3:or tidigare.

Du har inte iTunes inställd på att sortera ditt bibliotek? Då kan jag tänka mig att den modifierar id3-taggarna. Det är vad jag kan tänka mig sker, i övrigt är jag lika förvånad som dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-02 18:57

"Piratfällor i Apples musik

Nu när Apple har börjat sälja musik på iTunes Store utan kopieringsskydd har frågan varit huruvida företaget alls kommer försöka hindra olaglig spridning av filerna. Nu visar det sig att nog försöker man alltid: I alla DRM-fria låtar som laddas ner sparas användarens namn och epostadress."

http://macworld.idg.se/2.1038/1.110266

http://www.macworld.co.uk/news/index.cfm?RSS&newsID=18171

Ursprungligen av Mikael E:

Du har inte iTunes inställd på att sortera ditt bibliotek? Då kan jag tänka mig att den modifierar id3-taggarna. Det är vad jag kan tänka mig sker, i övrigt är jag lika förvånad som dig.

Nej, jag har sorterat musiken manuellt i kataloger på en nätverksdisk.

Ursprungligen av mirydh:

"Piratfällor i Apples musik

Det gäller väl bara musik från iTunes store? Det som modifieras är ju mina egna mp3:or.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-06-01 09:32

* Har återskapat en raderad tråd, därför är inläggen ändrade. Ber om ursäkt för detta. *

Jag har en del (gamla, nerladdade) filer, som får ändrad titel och artist precis varje gång iTunes spelar dem (en massa mellanslag tillagt). Synnerligen irriterande.

Har haft detta problem sen 7.0 eller nån gång då.
Har aldrig lyckats komma ifrån problemet, vissa låtar vill iTunes bara ändra på, och då rapporterar "det andra programmet" att filen är paj. Synnerligen irriterande.

1
Bevaka tråden