Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn dör

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-31 07:28

Hej

Jag har fått ett märkligt fel på min macbook de senaste dagarna.

Den dör utan anledning helt plötsligt. Datorn fryser till och så kommer det upp en ruta som säger att jag måste starta om datorn genom att hålla in power-knappen ett par sekunder för att stänga av och sedan sätta på den igen.

Jag bytte mine i den för ett par veckor sedan från 512mb till 2gb och den har fungerat toppen sedan dess men nu har den alltså börjat strula, kan det bero på minnet? Det är apple orginalminne MA369G/A.

När man startat om datorn så komemr det upp en ruta som säget att datorn stängdes av oväntat typ och att man kan klicka på Rapport för att få upp en detaljerad beskrivning men när man gör det så tngs bara rutan och ingen rapport kommer fram.

Börjar bli lite jobbigt att behöva starta om var 5-10 minut eller så

Senast redigerat 2007-05-31 07:39

Kommer det upp en gråvit text på olika språk så har du fått en Kernel Panic och det orsakas för det mesta av hårdvarufel, så i ditt fall kan det vara fel på minnesmodulen.

Ta ur den och kör utan ett tag, uppträder inte felet så får du bekräftelse på att minnet är felaktigt.

Du har väl tryckt i minnet tillräckligt hårt ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-31 18:25

Precis, en gråvit text på olika språk. Får testa att byta tillbaka minnet då för jag tyckte att jag tryckte i det ordentligt och det har ju fungerat ett par veckor nu.

Tack för svaret!

1
Bevaka tråden