MacBook vs MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver en bärbar mac!
Jag jobbar som musiklärare och musiker och vill ha en dator som kan fungera som en portabel inspelningsstudio, för efterbearbetning av ljud, videoredigering för hemmabruk, köra windows på, samt lite dataspelande då och då.

Jag har tittat på en MacBook Core 2 Duo 2.16GHz / 1024MB / 120GB (12000kr)
och en MacBook Pro Intel Core 2 Duo 2.16GHz / 1024MB / 120GB (>19000kr)

Det är ju över 7000kr skillnad på dem, och det man får är större skärm och bättre grafikkort, typ!

Jag har inte riktigt råd med en dator för nästan 20000, för jag måste även köpa mikar, externt ljudkort och extern hd.
Kommer jag att bli nöjd med macbook:en, eller kommer jag att ångra att jag inte väntade tills jag hade råd med pro-varianten? (om jag nånsin får det..)

Hjälp!

• Medlem
  • Lund
  • 2007-05-31 16:16

Vill spela spela datorspel så måste du mer eller mindre köra på MB Pro, Macbookens inbyggda grafikkort är inte mycket att hänga i granen. För musik och ljud behöver du inget grafikkort, videoredigering brukar inte kräva det (vad jag vet) så utan att kunna ge några 100%gia svar så betalar du 7 000 extra för att kunna spela spel (köpa en PS3 istället?).

Och btw, är du på en budget så köp mellanmodellen eller billigaste (beroende på om du vill kunna bränna dvd) av macbooksen och köp extra minne och eventuellt större hårddisk separat i någon annan affär, GRYMT mycket billigare

1
Bevaka tråden