Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Coverflow med "flip to backside" view?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

är det någon mer än jag som skulle vilja att våra applevänner lade in en funktion i coverflow där man klickar på omslaget så att det "flippar" över så man kan läsa på baksidan?
vore inte det perfekt?

OM det är så att jag sovit under en sten i hundra år och någon snubbe redan fixat det eller att apple skvallrat om en sådan kommande funktion så har jag missat det och ber jag om ursäkt i resten av mitt liv osv osv.

jag är ett stort fan av "Musikresan", hittar hur mycket ny musik som helst (ja, jag lär bli ruinerad!) när man sitter och lyssnar hade det varit så skönt att "flippa" omslaget och läst lite kommentarer på baksidan.

kommentar eller lösning, någon?

Kommer vara liknande så på iPhone, där flippar man på omslaget för att se och välja vilken låt man vill lyssna på.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-28 22:36

Jag hade utvecklat en variant på CoverFlow innan Apple köpte det som gjorde just det. När Apple sen köpte CoverFlow lade jag ner utvecklingen i hopp om att Apple skulle införa detta. Tror dock att det dröjer till 10.5 då de säkert använder sig av CoreAnimation o dyl för sådant.

JewelCase från http://www.opticalalchemy.com funkar lite grand åt det hållet. Dock är deras baksidor "egentillverkade" efter de spår du faktiskt har i iTunes och är inte en scannad bild av originalomslagets baksida.

Instämmer att detta vore helt perfekt. Idag känns coverflow lite handikappad.

Jag skulle även se liknande möjlighet som i cover buddy, där man kan få alla omslag på ett mer tidsbesparande sätt än den möjlighet som finns idag i itunes.

http://www.coverbuddy.com/

Låter som en jättebra idé. Jag hoppas få se detta i framtiden.

Räkna med att det kommer, som sagt finns funktionen i iPhone. Att det inte skulle komma till iTunes vore anmärkningsvärt.

Fast i iPhone får man väl inte se skivans verkliga baksida? Vad jag har sett "flippar" bara omslaget runt och på baksidan listas låtarna a'la iPhone's gränssnitt....

Så är det. Fast det duger gott åt mig.

Ursprungligen av draags:

Så är det. Fast det duger gott åt mig.

Och definitivt för mig med; men tråd-skaparen eftersökte nog någonting mer. Eller jag kanske missförstod lite.

  • Medlem
  • Öland
  • 2007-05-29 20:31

detta har jag också saknat länge, vi får väll hoppas det kommer iom nästa uppdatering

1
Bevaka tråden