Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blåtandsmus slår ut mobilens blåtandskopping till MBP

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! jag kan inte koppla min mobil och mus via blåtand samtidigt! Mobilen, en K610i loggas ut från internet uppkopplingen när jag ansluter musen via blåtand.. någon som har en lösning?

mvh filip

Jag har ett liknande problem med min iBook, med blåtands-mus, och SE K608i. Fast då är det musen som tar smällen, den blir seg och oanvändbar. För mig verkar det vara så att det senare anslutna tillbehöret får förtur, för det är bara när jag ansluter först musen och sedan telefonen som det sker (men för den skull sker det inte varje gång, kanske bara hälften av gångerna). Har du prövat i den ordningen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-18 00:28

3G via bluetooth funkar inte med mighty mouse

Har ni hittat någon lösning?

Jag har exakt samma problem med min nya MacBook.
Har en trådlös Mighty Mouse ansluten via bluetooth. Försöker koppla upp mot internet via bluetooth och min SonyEricsson K610i, utan resultat.

Stänger jag först av Mighty Mouse-kopplingen funkar dock mobil-kopplingen felfritt.

Mkt irriterande...

tyvärr... frustrerande, skulle vara fint om någon hade en lösning!!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-06-25 10:33

[TEORI]
En mobil med bluetooth har ofta en energisparfunktion som gör att man inte kan koppla mer än en (1) enhet åt gången. Det är möjligt att MacBook (Pro) har en liknande funktion som gör att den kopplar ned/bort den tidigare enheten när en ny kopplar upp alternativt hindrar/nekar en ny att kopplar upp.
[/TEORI]

1
Bevaka tråden