Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes borde kunna synka spellistor med mappar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

en grym itunes-funktion skulle vara att itunes synkade innehållet i en spellista med valfri mapp. alltså om man la in fler mp3or i en mapp så visades detta direkt i spellistan som är kopplad till mappen.

jag vet att denna funktion finns i limewire. laddade ner programmet idag och då dök det upp en spellista som heter limewire, den uppdateras när en ny mp3a dimper ner i share-mappen. skitbra ju. tyvärr uppdaterar spellistan inte om man lägger in mp3or på egen hand..

såg att det var fler folk som tyckte ungefär detsamma här på forumet. borde man inte ta å ligga på apple att styra upp detta till nästa uppdatering:p

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-05-23 20:15

Hela tanken med iTunes är att man inte ska jobba med mappar, utan dra filerna direkt till programmet så sköter det all underliggande filstruktur.

Det borde gå att dra de nya filerna som du vill lägga till och släppa direkt på spellistan (har dock inte provat (och funkar inte det som borde det vara en framtida feature)).

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-24 09:00
Ursprungligen av Hepp:

Hela tanken med iTunes är att man inte ska jobba med mappar, utan dra filerna direkt till programmet så sköter det all underliggande filstruktur.

Det borde gå att dra de nya filerna som du vill lägga till och släppa direkt på spellistan (har dock inte provat (och funkar inte det som borde det vara en framtida feature)).

Jo, det funkar. Och stänger man av inställningen att iTunes ska hantera mappar och filnamn så kan man ju ändå ha kvar sin egna mappstruktur.

hmm... finns det något annat program som gör det jag är ute efter?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-24 09:01
Ursprungligen av monkeystrike:

hmm... finns det något annat program som gör det jag är ute efter?

Hur menar du? Ett alternativ till iTunes, eller ett program/tillägg som sköter synkningen åt dig?

Ursprungligen av monkeystrike:

en grym itunes-funktion skulle vara att itunes synkade innehållet i en spellista med valfri mapp.

Ja, den möjligheten borde definitivt finnas inbyggd.

Det går att lösa med AppleScript och mappkommandon, tror det finns ett script postat sedan tidigare här på 99Mac.

@spyder: vilket som.

@tzw: hehe nu blev det överkurs för min del.. men inget som inte går att lära sig. jag ska kika efter den tråden, hur som helst kan väl någon posta scriptet osv i denna tråd.

tusen tack

ok... den tråden va rena grekiskan för mig. lyckades hitta applescript-programmet men fattade nada. jag skulle nog kunna säga att jag är en total rookie inom detta område.

om det är någon som har lust att förklara lite närmre steg för steg så vore det guld värt.

tack på förhand.

..snälla?

Du kan väl använda Automator om du inte orkar lära dig Applescript?

1
Bevaka tråden