Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macoteket öppnar butik på Drottninggatan i Stockholm?

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Macoteket har börjat annonsera efter ny butikspersonal till en adress på Drottninggatan i Stockholm. Ny butik på gång med andra ord - verkar som dom ploppar upp en i månaden nuförtiden.

Vet du mer? Kommentera!

http://data.macoteket.se/files/jobb.html

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-23 14:57

Någon som vet exakt var och när butiken öppnas? Den på Sturegatan är liten och ganska värdelös i nuläget..

Ursprungligen av boris91:

Någon som vet exakt var och när butiken öppnas? Den på Sturegatan är liten och ganska värdelös i nuläget..

Den är en komplementbutik för huvudkontoret/lagret i sumpan. Sedan tidigare finns det butik på Birger jarlsgatan. Om det var den du menade?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-23 17:27
Ursprungligen av Christopher Anderton:

Den är en komplementbutik för huvudkontoret/lagret i sumpan. Sedan tidigare finns det butik på Birger jarlsgatan. Om det var den du menade?

Japp, blandade ihop adressen med butiken i Sundbyberg Personalen där kör PC i kassan och verkar inte kunna speciellt mycket om Mac heller. Urvalet är även det mycket litet.

Macoteket öppnar tydligen i SOUK som är fd Debenhams. Öppnar i Augusti:
http://www.projektnytt.se/Artikel.aspx?type=1&id=1378

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-23 21:26
Ursprungligen av Björnström:

Macoteket öppnar tydligen i SOUK som är fd Debenhams. Öppnar i Augusti:
http://www.projektnytt.se/Artikel.aspx?type=1&id=1378

Perfekt!

Jag var där igår och då tog de betalt med en iMac i kassan. Och jag har inte haft anledning att beklaga mig över deras kunskaper eller servicementalitet. Gläd er åt alla macåterförsäljare i stället för att hacka på dem!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-23 21:28
Ursprungligen av Henrik Betnér:

Jag var där igår och då tog de betalt med en iMac i kassan. Och jag har inte haft anledning att beklaga mig över deras kunskaper eller servicementalitet. Gläd er åt alla macåterförsäljare i stället för att hacka på dem!

Ok, då har dom alltså blivit bättre.. jag var ju där i slutet av förra året.

Edit: Vi kanske borde ändra trådens namn?

Senast redigerat 2007-05-23 21:49
Ursprungligen av Henrik Betnér:

Jag var där igår och då tog de betalt med en iMac i kassan. Och jag har inte haft anledning att beklaga mig över deras kunskaper eller servicementalitet. Gläd er åt alla macåterförsäljare i stället för att hacka på dem!

word.

Är detta den berömda AppleStore i Pub-huset som det ryktats om?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-23 16:42

Vi kanske borde maila den där Markus Danilsons och fråga? Kanske låtsas att man vill ha jobbet?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-23 17:07

Får väl hoppas på att "butiken" kommer ha helgöppet! 10-18 vore kalas!

Kul med en orsak att glida in på SOUK, idag är Beyond retros lilla hörn inte motiverat. Även om jag hittade en asgrym Mötley Crue tee där den där gången.

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-05-24 16:30

Det kommer att bli en normalstor butik, inget i stil med macforums nya i GBG. Inget datum är satt men indikationen är aug/sep

Och det vet du i egenskap av?

Konstigt nog tror jag inte en Macoteket butik passar i en sån galleria.

Jag skulle vilja ha en butik där "allt" finns på hyllan till låga priser med riktiga skäggiga experter ute i förorten. Man sparar en tusenlapp och får den där ovanliga prylen med sig hem men slipper betala Galleria-tillägg för att få shoppa bland tonårstjejer.

Börjar jag bli gammal som min 77' Trans AM?

/Bandit

Butiken i Souk öppnar imorgon klockan 10 btw.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-15 12:08

Det kommer att öppna en AppleStore i nya SkrapanGallerian på Söder om nån månad..

http://www.svebo.se/Page____4799.aspx

En riktig Apple Store eller nån återförsäljare?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-15 12:20

I SOUK är det ju Macoteket som öppnar, men blir det en riktig Apple Store i Skrapan?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-15 12:23

En riktig Apple Store kan ni nog glömma. De finns ännu bara i USA, Japan och England och det verkar dyka upp en i Tyskland framöver.

Det ska nog intåga till Frankrike och Tyskland ett bra tag innan det kommer till Norden. Och frågan är om Stockholm är stället för det då. Köpenhamn har större upptagningsområde.

Ursprungligen av Sidde:

En riktig Apple Store kan ni nog glömma. De finns ännu bara i USA, Japan och England

...och Italien vill jag minnas?

edit:
...och Kanada såklart...

Store list

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-15 12:28

Kanske blir det 2015.. Stockholm är väl ändå i Nordens/Östersjönområdets mitt rent geografiskt i alla fall.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2007-08-18 11:16
Ursprungligen av boris91:

Kanske blir det 2015.. Stockholm är väl ändå i Nordens/Östersjönområdets mitt rent geografiskt i alla fall.

Seriöst, vem bryr sig om lilla Stockholm internationellt? Det är bara dom som bor i Sthlm som tycker - och agerar som - att det är en internationell metropol.

Ursprungligen av Rasmus:

Seriöst, vem bryr sig om lilla Stockholm internationellt? Det är bara dom som bor i Sthlm som tycker - och agerar som - att det är en internationell metropol.

Jag kan inte annat än hålla med... Stockholm är överskattat. Kommer man bara till en lite större stad utomlands så inser man hur pyttelitet det egentligen är. Och inte särskilt signifikant.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-18 20:49
Ursprungligen av Capeman:

Jag kan inte annat än hålla med... Stockholm är överskattat. Kommer man bara till en lite större stad utomlands så inser man hur pyttelitet det egentligen är. Och inte särskilt signifikant.

Jag känner till att Stockholm är en väldigt liten stad i jämförelse med London, Moskva, Berlin, Paris eller Rom. Dock är Apple inne på den europeiska marknaden redan, och varje liten del av Europa har en sorts "centrum". Både geografiskt och ekonomiskt är då Stockholm en storstad i Östersjönsregionen/Norden.

Internationella företag som bedriver försäljning av varor eller tjänster i regionen har ofta valt Danmarks eller Sveriges huvudstäder som baser för sina huvudkontor och servicecentrum.

Att Apple Norden redan har sitt huvudkontor i Stockholm tycker jag påvisar att Apple tror att staden ändå är viktigast i hela regionen och kommer antagligen att fortsätta bedriva verksamheten där.

Detta borde väl ändå öka chanserna på en äkta Apple Store i Stockholm, inte minska dom?

Ni som pratar om att ingen bryr sig om Stockholm har inte bara missförstått vad jag menade, ni verkar inte heller känna till hur företag fungerar - på alla nivåer (må det vara internationellt, regionalt eller lokalt.)

Senast redigerat 2007-08-20 00:49
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-18 18:53
Ursprungligen av Rasmus:

Seriöst, vem bryr sig om lilla Stockholm internationellt? Det är bara dom som bor i Sthlm som tycker - och agerar som - att det är en internationell metropol.

Finns det nånting i ditt inlägg som du tror tillför nåt till diskussionen...

Den typen av inlägg är så jävla onödiga.

Senast redigerat 2007-08-18 22:50
  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2007-08-19 23:09
Ursprungligen av zelari:

Finns det nånting i ditt inlägg som du tror tillför nåt till diskussionen...

Den typen av inlägg är så jävla onödiga.

Ja, bevisligen. Du bemödade dig ju att svara med ett inlägg som blev censurerat (synd att jag inte hann läsa eftersom det nog tillförde den här diskussionen väldigt mycket) och "boris91" svarade med ett långt och synnerligen igenomtänkt inlägg.

Hur som haver är det kul att Macoteket expanderar. Man kan tycka vad man vill om deras support och attityd men det är alltid kul när man kan testa, känna och klämma på nya prylar som sedan går att köpa "över disk"!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-15 12:32

Öppningserbjudande bla:

iPod nano 2GB 747kr
MacBook 2.0 GHz modell MA700 8495 kr

Ursprungligen av magnur:

Öppningserbjudande bla:
MacBook 2.0 GHz modell MA700 8495 kr

Observera att detta inte är den aktuella modellen (MB061*/A) utan den föregående. Men vad är det för skillnad på dem? MacTracker.ca ligger nere just nu så jag kan inte få fram någon info.

Bevaka tråden