Stämplad pdf syns bara i Acrobat Reader

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har använt stämpelverktyget i Acrobat professional CS2. Gjorde en egen stämpel i Illustrator och importerade den. Sparade sedan pdfen. När jag öppnar den i Acrobat eller Acrobat reader så ser jag stämpeln. Öppnar jag dokumentet med förhandsvisning syns inte stämpeln! Inte heller om jag öppnar pdfen i Illustrator.

Vad är fel?

Ingenting. Vare sig Illustrator eller Förhandsvisning stödjer stämplar.

Vad är det egentligen du vill åstadkomma?

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Ingenting. Vare sig Illustrator eller Förhandsvisning stödjer stämplar.

Vad är det egentligen du vill åstadkomma?

I det här fallet hade jag en faktura i pdf-format och skulle skicka en påminnelse till en kund. Jag ville därför fästa en röd och tydlig "påminnelsemarkering" på fakturan. Jag tyckte att stämpelfunktionen verkade som en bra idé.

Kunden sitter med PC, så om hon öppnar den i Acrobat reader så bör hon alltså se stämpeln. Fast om hon endast tittar på den i e-postprogrammet syns den förstås inte, lika lite som den gör det i Mail.

I hjälpen till Acrobat står att det fungerar ungefär som att stämpla ett pappersdokument, vilket jag tolkade som att stämpeln blir en naturlig del av pdfen.

Ja om hon öppnar den i Acrobat Reader så kommer hon att se stämpeln.

Förhandsvisning är precis som namnet antyder till för snabb förhandsvisning, inte för exakt återgivning

1
Bevaka tråden