Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mjukvara till bärbar dator

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-22 21:20

Så fixat mej en bärbara dator.
Inte tänkt ha den som musik dator egenkligen, men kanske kan man ha den till det iaf.
Det är en Thinkpad T21 på 800Mhz o 128mb RAM (ska uppgradera till iaf 192mb har jag tänkt).

Har redan använt Mixcraft o Beatcraft, riktigt trevliga program. Fast av nån anledning känner jag endå inte för o använda dom nå mer så direkt. ^_^
Inte just nu. Söker:

* En tracker
* En enkel trummaskin
* Program för o spela in (inte Audacity eller Mixcraft, men gärna åt Mixcraft hållet till utseendet)

È la typ det jag söker iaf. Som det ser ut nu använder jag inbyggda micen för o spela in. Fungerar la hyggligt, ljudet blir ju som det blir. Någt lo-fi. ^_-

Kör Windows 2000 o ibland även Red Hat (ja, gamla Red Hat 9. Haha!).

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-05-22 21:25

Är tveksam till om din dator orkar med det, men kan ju alltid prova energyXT. Blir ju all of the above

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-22 21:54

Tvivlar tyvärr på att den klarar av det programet.

1.4GHz PC with 512 RAM e minimumkraven.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-22 22:03

madtracker klarar kanske de där tekniska specifikationerna, nån som vet bättre än jag? men jag förstår inte riktigt varför du vill göra musik på den där maskinen 2007. har du inte råd med en bättre bärbar, gör musik på en stationär.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-22 23:35
Ursprungligen av tronman:

madtracker klarar kanske de där tekniska specifikationerna, nån som vet bättre än jag? men jag förstår inte riktigt varför du vill göra musik på den där maskinen 2007. har du inte råd med en bättre bärbar, gör musik på en stationär.

Har ingen stationär längre.
Har flyttat o så. Anledningen till att d blev en bärbar beror på utrymmes brist o att ja ibland behöver ha med mej datorn. Tanken va inte o göra musik på den, men vore skojj om d fanns något program den klarar av iaf för det endamålet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-23 16:18
Ursprungligen av ez0r4y:

Har ingen stationär längre.
Har flyttat o så. Anledningen till att d blev en bärbar beror på utrymmes brist o att ja ibland behöver ha med mej datorn. Tanken va inte o göra musik på den, men vore skojj om d fanns något program den klarar av iaf för det endamålet.

kolla på verrar av program som är lika gamla som datorn då...

Någon äldre version av Reason borde väl rulla utmärkt på det där, tror jag. Fast då får man ju inte ljudinspelning förstås.

1
Bevaka tråden