Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet Explorer-emulator?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En sak som de flesta webbutvecklare måste dras med är ju alla dessa olika webbläsare och deras ibland helt olika tolkningar av ens html-kod.

Vi mac-användare kan ju hyfsat enkelt testa koden i både Safari och Firefox (och de andra läsarna också), men att testa Internet Explorer kräver ju i bästa fall att man slänger igång Parallells (funkar tydligen inte så bra i Crossover). Och som vi alla vet är ju inte IE nån liten obskyr webbläsare som nån anonym hemmasnickare slängt ihop på ett par helger, så man måste ju faktiskt se till att ens webbsida funkar som den ska i IE.

Ja, nu kommer jag till poängen:
Finns det ingen "hobbyläsare" som tolkar html-kod exakt likadant som IE? Bara nåt simpelt som man kan slänga upp bara för att försäkra sig om att allt är på sin rätta plats liksom?

Inte vad jag vad jag vet.
Varför inte installera något program som gör att du kan köra en äkta IE?
Parallells eller VMware eller alla de andra?

Eller köp en crap-winmaskin för en tusenlapp och kör IE på den.

Just nu kör jag med Parallells, men det går rätt segt att ha PS, DW, Safari, Firefox OCH Parallells öppet samtidigt! Har inte mer än 1gb i RAM...

Men jo, har faktiskt funderat på att skaffa nåt billigt PC-skräp för en femhundring eller nåt. Om man bara slänger in XP och IE så räcker det ju med väldigt blygsamma grejer. Men det känns lite overkill att köpa en hel dator bara för att checka IE liksom... Suck.

Kanske skulle va en affärsidé att satsa på? IE-emulator för 50 spänn

Jag kör Microsofts Remote Desktop till några Windowsburkar på kontoret, en med IE6 och en med IE7 och testar på det sättet (skrev mer om det i den här tråden: IE-testsite). Har man möjlighet att köpa en gammal PC som kan stå ansluten till nätet (och förutsatt att man själv är ansluten, förstås) är det en smidig lösning (speciellt för oss som fortfarande är kvar i PowerPC-träsket )

Ursprungligen av Fredrik_s:

Ja, nu kommer jag till poängen:
Finns det ingen "hobbyläsare" som tolkar html-kod exakt likadant som IE? Bara nåt simpelt som man kan slänga upp bara för att försäkra sig om att allt är på sin rätta plats liksom?

Det fungerar inte riktigt så, men tanken var ju lite fin. Renderingsmotorerna i alla webbläsare är ohyggligt komplexa saker och det är inte bara att svänga ihop något som beter sig exakt som IE gör i alla upptänkliga situationer. Det skulle i princip kräva full åtkomst till IE-källkoden och flera månaders koncentrerat utvecklingsarbete, samt en riktigt bra advokat.

Jag föreslår att du antingen börjar köra Parallels, alternativt skaffar en skrot-PC eller tecknar ett konto på BrowserCam i stället.

Ursprungligen av Samuel K:

Renderingsmotorerna i alla webbläsare är ohyggligt komplexa saker och det är inte bara att svänga ihop något som beter sig exakt som IE gör i alla upptänkliga situationer. Det skulle i princip kräva full åtkomst till IE-källkoden och flera månaders koncentrerat utvecklingsarbete, samt en riktigt bra advokat.

En exakt modell av universum blir lika stor och komplex som universum självt

Skaffa lite mer minne så går det nog fortare. 1GB är ju lite klent om man ska ha mycket igång ens utan Windows.

Jag upptäkte denna tjänst.. funkar kanon:
http://www.ipinfo.info/netrenderer/

Just det ja.. det är gratis..

Ursprungligen av MartinCJensen:

Jag upptäkte denna tjänst.. funkar kanon:
http://www.ipinfo.info/netrenderer/

Just det ja.. det är gratis..

Ja J*VLAR! Det här är ju det näst bästa efter en ren IE!! Aldrig tidigare har en sida hittat upp till bokmärkesraden så förbaskat snabbt som denna!

Tusen tack för tipset!!

Ursprungligen av Fredrik_s:

Ja J*VLAR! Det här är ju det näst bästa efter en ren IE!! Aldrig tidigare har en sida hittat upp till bokmärkesraden så förbaskat snabbt som denna!

Hehehe Precis min tanke.. hehe

1
Bevaka tråden