Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bugg: redigera inlägg-rutan försvinner ej då man sparar

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-20 13:05

När man klickar på spara-knappen när man redigerat ett inlägg försvinner inte redigeringsrutan. Kopierar man länken till diskussionen till ett nytt fönster märker dock man att ändringen slagit igenom. Jag antar att det rör sig om något javascriptfel.
Använder Firefox 2.0.0.3 utan alltför skumma plug-ins respektive Safari 2.0.4.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-20 13:14

Det har något med AJAX att göra och jag har för mig att alla har felet oavsett plattform. 99Teamet jobbar på det..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-20 13:49

Kanon!

Tjenare!

Jag har upptäckt samma sak, och går därför alltid in på "avancerad" och då fungerar det att spara.

Mvh

Ändringarna sparas även om rutan inte försvinner. Testa att ladda om sidan efter att ni tryckt på spara.

Samma problem här ... ladda om hjälper efter att man sparat (låt "hjulet" snurra klart först).

Japp, detta är en ajax-bugg som drabbar alla oavsett webbläsare. Inlägget sparas, men sidan laddas inte om. Du kan ladda om sidan manuellt efter att snurran laddat klart, precis som Oberfunker skriver. Vi letar efter felet.

/M

Jag vill minnas att vi hade det problemet förut och den gången "löste" vi det genom att slå av inlineredigeringen (eller hur man nu säger det på svenska), kanske bäst att göra det tills problemet är löst? Det är rätt störande som det är idag, även om man vet att det sparas så laddar man om för att vara säker.

detta kallas även: elitEDIT lokalt, diggar det lite ;]

Vid redigering av inlägg

Hejsan, vet inte om detta har dykt upp eller inte men jag skriver och önskar mig ändå

När man väljer att redigera ett inlägg så hamnar man ju i ett redigeringsläge, man gör sina ändringar eller läger dit ngt, sen sparar man.

Det "konstiga" är efter att man har sparat, jag vill att efter man har tryckt på spara så ska man skickas tillbaka till inlägget så man kan se det som helhet, inte vara kvar i redigeringsläget.

Jag måste klicka på länken ovan för att komma in i diskussionen igen för att se om inlägget blev redigerat. För många steg

Hoppas ni fattar

Om inte så får jag förklara bättre..

/manne

Vi känner till problemet. Tyvärr krävs att vi "nollställer" våra skins för vi har inte hittat buggen - därför väntar vi tills en lite större uppdatering senare i sommar.

Ursprungligen av Björnström:

Vi känner till problemet. Tyvärr krävs att vi "nollställer" våra skins för vi har inte hittat buggen - därför väntar vi tills en lite större uppdatering senare i sommar.

Fint, då har jag ngt att se fram emot
hehe

Ursprungligen av Emanuel L:

Fint, då har jag ngt att se fram emot
hehe

Vi väntar på nästa stora uppdatering av vBulletin som borde landa innan slutet av Augusti:
http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=224441

Då blir det en uppfräschning av 99.se samtidigt. Nu ska vi ha sommarlov!

Kan vi inte bara slå av inline-redigeringen tills dess, så man hamnar i avancerad redigering direkt? Tror det skulle fungera bättre.

  • Medlem
  • 2007-06-14 07:47

Jag har hellre kvar buggen än att slå av det, smidigare.

Ursprungligen av jgb:

Jag har hellre kvar buggen än att slå av det, smidigare.

På vilket sätt? Inte så värst användarvänligt då man som användare inte får ngn bekräftelse efter ändring, utan får klicka sig tillbaka för att se om ngt hände

Aja, du som är admin, kör ditt race o lyssna inte på oss besökare

  • Medlem
  • 2007-06-14 08:26
Ursprungligen av Emanuel L:

På vilket sätt? Inte så värst användarvänligt då man som användare inte får ngn bekräftelse efter ändring, utan får klicka sig tillbaka för att se om ngt hände

Aja, du som är admin, kör ditt race o lyssna inte på oss besökare

I Firefox så får i alla fall jag en indikation på att något händer, och att det är klart. Den lilla snurrikonen dyker upp, och försvinner sedan. Inte på långa vägar perfekt, men det är alltid något. För min del så överväger smidigheten bristen på feedback.

För övrigt så uttalar jag mig som medlem på 99.se angående det här. Att jag råkar vara administrator har inget med saken att göra. Tycker inte om det du skriver att jag skulle köra mitt eget race och strunta i andra medlemmar. För att säga det milt, det uppskattas inte.

JGB och Björnström:

Ouch, det var ju ett skämt från min sida som jag trodde ni skulle förstå. Därför jag la in smileyn på slutet. men jag borde nog ha valt ett istället för ett

Men men, hoppas ni kan sova ikväll efter min ursäkt så ni inte grubblar över det här hela dagen..

Ursprungligen av jgb:

I Firefox så får i alla fall jag en indikation på att något händer, och att det är klart. Den lilla snurrikonen dyker upp, och försvinner sedan. Inte på långa vägar perfekt, men det är alltid något. För min del så överväger smidigheten bristen på feedback.

För min del så räcker det inte riktigt, jag förstår att det sparats, men jag vill ändå korrläsa att allt blev rätt, så för säkerhets skull brukar jag ladda om sidan varje gång. Men det kanske är jag som är extra ambitiös i mina redigeringar...

Ursprungligen av Emanuel L:

Aja, du som är admin, kör ditt race o lyssna inte på oss besökare

Det tycker jag var en onödig kommentar - vi är lika mycket användare och besökare som ni andra. Feedback forumet är väl ett bevis för att verkligen bryr oss om vad ni tycker

Jag är inne flera timmar om dagen och har också irriterat mig på buggen men tycker som JGB att vi kör med AJAX påslaget (påverkar många, många funktioner utöver just redigeringen) tills vi löst buggen senare i sommar.

Det är lugnt - jag är van vid att saker blir konstigt över nätet. 99,9% av alla missförstånd sker ju för att man inte kan se ansiktet på den man talar med

Adrians inlägg är väl vettigt?

JGB's svar är ju inte direkt givande "Jag har hellre kvar buggen än att slå av det, smidigare."

Vad är det som gör det smidigare? jag föredrar ett synligare bekräftelse av min ändring än ett snurrande ikon? Nu känner jag inte till ert system i det hela, det kanske får saker o ting att balla ur.

Men jag kan nog vänta tills den "stora" uppdateringen efter sommar då Björnström har glassat färdigt

  • Medlem
  • 2007-06-14 11:27

Suck. Tjôta. Som man säger. Tar väl och motiverar det hela så att du förhoppningsvis kan förstå min ståndpunkt.

Jag tycker det är smidigare för min del när jag redigerar inlägg att kunna göra det inline utan att gå över till det avancerade läget. Blir det klarare så? Utan en extra omladdning av sidor (med allt vad det innebär), utan man kan fixa det man vill ändra (grammatisk, stavning, syftning eller annat) snabbt och smidigt.

Jag håller helt med om att en tydligare bekräftning på det hela vore önskvärt.

Däremot tycker jag inte det är lika viktigt med det som att det skall vara enkelt att redigera inlägg. Dvs, jag föredrar att ha det som det är nu.

jgb: tja. du kan sucka hur mycket du vill. det är ju bättre att du är tydlig på en gång än att skriva en rad om vad du tycker som eg. du bara fattar. det finns fler än du som läser ett inlägg.

Adrian B: nej, du är inte ensam om det. Och jag håller med dig. Men Björnström har förklarat det hela och vi får vänta på en större uppdatering.

Då kan kanske alla vara nöjda, du, jag och även jbg som är på kinkig humör idag

jbg: ut o ät en glass så du inte blir sur hela dagen

Jag har också hellre kvar buggen tills att den fixas, hellre än att inline-edit stängs av.

Ursprungligen av Johan S:

Jag har också hellre kvar buggen tills att den fixas, hellre än att inline-edit stängs av.

Hehe, eller att ha båda samtidigt
När man väljer redigera så dyker det upp 2 val under, inline edit och avancerat..

Men trycker du på "redigera" ovanför inlägget så kommer du ju direkt till inline-edit, utan att sidan laddas om. Detta skulle ju försvinna om man "stänger av buggen". Då skulle man tas till en ny sida med avancerad edit.

Ursprungligen av Johan S:

Men trycker du på "redigera" ovanför inlägget så kommer du ju direkt till inline-edit, utan att sidan laddas om. Detta skulle ju försvinna om man "stänger av buggen". Då skulle man tas till en ny sida med avancerad edit.

Ja, men man behöver inte stänga av den funktionen.

Säg att jag trycker på redigera ovanför inlägget, då kanske en liten ruta kan dyka upp, med länkarna inline och avancerat, för oss som vill redigera i avancerat läge kan välja det valet.
Borde inte alla parter bli nöjda då?

Försöker bara hitta en lösning, men det kanske blir för komplicerat o fixa.

Du kan ju redan nu trycka på "avancerat" under inline-rutan.

Ursprungligen av Johan S:

Du kan ju redan nu trycka på "avancerat" under inline-rutan.

tar längre tid..

Bevaka tråden