Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CAD utan bootcamp..

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-18 15:41

Jag har ett litet problem.
Jag jobbar som arkitekt och behover ett CAD-program som heter Microstation till min dator (som inte finns i Mac-version langre). Jag vill helst inte skaffa Bootcamp o behova anvanda windows sa jag undrar om det finns nagot annat satt att installera programmet?

/Davvan

De sätt du har att välja på som är mest tillförlitliga är antingen BootCamp eller för att köra WIndows i OSX utan att starta om, Parallels eller VMWare.

Dock kan CAD i Parallells eller dylikt vara lite småsegt. Om det är möjligt, sikta på att byta till utmärkta ArchiCAD eller VectorWorks, båda finns i ultrasnabba, moderna mac-versioner. Men jag förstår om det inte är aktuellt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-18 22:28

tack,
Jag kör med Archicad nu för tillfället men för vissa 2D jobb känns microstation snabbare för mig..
får se om jag kan få Paralells o funka.

Prova VectorWorks. Det har modelleringsfunktioner som liknar ArchiCAD, har utmärkta 2D-funktioner, och är dessutom en betydligt bättre generell 3D-modellerare är ArchiCAD.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-05-19 22:57
Ursprungligen av davvan:

tack,
Jag kör med Archicad nu för tillfället men för vissa 2D jobb känns microstation snabbare för mig..
får se om jag kan få Paralells o funka.

VectorWorks har en helt otroligt låg inlärningströskel, iallafall på 2D som jag provat. Rekommenderas!

För att balansera det hela bör det sägas att TouchCAD säljer VectorWorks. Inget fel på VectorWorks, men ändå. Jag kör (tvingat) AutoCAD, så jag bryr mig inte vilket.

1
Bevaka tråden