Kan inte lossa top case på PowerBook 2400c

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en PowerBook 2400c som jag skulle vilja byta hårddisk i. För att göra på det ska man lossa på top case vilket enligt servicemanualen görs genom att man lossar på två skruvar som ska sitta på vardera höger och vänster sida just framför skärmen. Problemet är att där hos mig verkar finnas någon form av rund plugg som ni även ser på den bifogade bilden. Hur bör jag göra för att komma åt skruvarna och lossa på top case?

• Medlem
  • 2007-05-18 16:56

Kanske denna sida kan vara till hjälp: http://www.pluto.dti.ne.jp/~yoz/2400/barashi-e.html

Såg också att det gäller att ha rätt typ av hårddisk, och storlek, till denna modell.

Har för mig att detta är en riktigt trevlig maskin, lätt och snabb för sin tid.

Ursprungligen av lime:

Såg också att det gäller att ha rätt typ av hårddisk, och storlek, till denna modell.

Enligt servicemanualen är det 2,5 tum och enligt Apple Support är det ATA. Vilket är vad jag har så det borde fungera.

Tack. Men det löser inte problemet med hur jag ska få loss pluggarna (eller "seals").

Fixat.

Kom på att jag kunde ta lite lim, typen något starkare men inte stenhårt, och fästa i något och sedan dra uppåt. Gick inte riktigt så jag övergick till plan b, även känd som våld.

Den ena blev det ett litet hål i, men det kan jag nog åtgärda om jag absolut vill, om det nu ens är en god idé att sätta tillbaka dem, vilket jag inte riktigt ser poängen med.

Och nu är hårddisken utbytt. 37,24 GB ledigt enligt Finder. Det är mer än vad hårddisken i iBooken rymmer.

Det var inte så svårt när man väl fått loss top case. Det enda jag missade på var att man när man lossat palm rests ska lossa på alla kort i en klump, inte försöka ta dem var för sig. Men det löste sig.

Däremot visade det sig att man för att komma åt hårddisken var tvungen att lossa på hela skärmen, något de inte tog upp i servicemanualen. Men även det löste sig.

1
Bevaka tråden